Bezár

SZTE GTK Hírarchívum

Hetesi Erzsébet

Ismerd meg szakfelelőseinket! - Prof. Dr. Hetesi Erzsébet, Marketing MSc szakfelelős

Ismerd meg szakfelelőseinket! - Prof. Dr. Hetesi Erzsébet, Marketing MSc szakfelelős

2021. november 09.
3 perc

Egy Tolna megyei pici faluban, Majoson születtem, de Baranyában, Mágocson nőttem fel, ott jártam általános iskolába, majd miután megnyertem egy megyei matematika versenyt, középiskolás koromban Pécsre kerültem matematika-fizika tagozatra.

Egyetemi tanulmányaimat a Janus Pannonius Tudományegyetemen végeztem, amit ma Pécsi Tudományegyetemnek hívunk, aztán elvégeztem a tanár szakot a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen Budapesten.


Hazudnék, ha azt mondanám, hogy mindig is vonzódtam a közgazdaságtanhoz, de Pécsett marketing szakon végeztem. Egyetem után Székesfehérvárott egy áruházban marketingesként kezdtem, ahol „bemelegítésként” a Skála Áruház ötletgazdájának, Demján Sándornak a pesti cégénél együtt dolgozhattam kiváló marketingesekkel. A Fehérvár Áruház indítása nagy kihívás volt, de aztán amikor beindult, utána már unalmasnak találtam a munkát. Így kerültem 1979-ben Szegedre a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolára, és 1981-ben megszereztem első doktori diplomámat a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen. Már ebben az időszakban is óraadó voltam a JATE-én, majd a rendszerváltozás után, amikor jött a menedzser szemlélet, elkezdtem szociológiát és marketinget tanítani a Főiskolán, és a GTK megalakulását követően óraadóként marketinget, piackutatást oktattam a karon. Közben 1993-ban barátaimmal alapítottunk egy piac-és közvéleménykutató céget, ahol 10 éven keresztül számos vállalati kutatást végezhettünk nagyon változatos témákban. Nehéz feladat volt: a kérdőívezéstől, az adatfeldolgozáson, rögzítésen keresztül mindent végig csináltam, de alig vártam, hogy ott legyenek az elemzendő eredmények, és rengeteget tanultam ebben az időszakban. Talán ennek a következménye, hogy az elmúlt években a kutatásmódszertani trendek foglalkoztattak a legjobban az oktatás területén.


2002-ben átkerültem a GTK-ra főállású docensként, és oktatási dékánhelyettesként. Talán ez volt a legnehezebb időszak. Új, fiatal egyetemi kar, bologna-folyamat, kreditrendszer bevezetése, szakalapítások és szakindítások vártak ránk, de a fiatal kollégákkal sikerült nagyon jó hangulatú csapatmunkát végeznünk, melynek eredményeként akkreditálták a Marketing mesterszakot is, amelynek azóta szakfelelőse vagyok.


Kutatási területem a PhD tanulmányaim során vált máig meghatározóvá. A marketing kurzusok mellett gazdaságszociológiát is tanítottam, és matematika szakosként így nem nagyon hittem már abban, hogy a gazdaság működése leírható csupán függvényekkel. A gazdaság társadalmi beágyazottsága, az emberi tényezők szerepe sokkal jobban izgatott, így fontosabb kutatásaim a fogyasztói elégedettség, lojalitás vizsgálatára irányultak, majd később az üzleti kapcsolatokban megragadható emberi tényezők váltak kedvenc kutatási területemmé. Publikációim, közös könyveim is e témákban jelentek meg, melyek közül talán két könyvet említenék meg. Rekettye Gábor professzor úrral írt Kínálatmenedzsment könyvünk Akadémiai Nívódíjat kapott, a Nonbusiness marketing könyv, amelyet Veres Zoltánnal írtunk, pedig tananyag az alapszakon.


Sokszor megkérdezik, hogy mit szeretek jobban: kutatni, vagy oktatni. Az új trend alapján az a jó irány, ha valaki el tudja dönteni ezt a kérdést, ám én azt gondolom, hogy ez a felsőoktatásban egy végtelenül hibás álláspont. Annak a kutatási eredménynek, amelyet egy kutató nem tud átadni a következő nemzedéknek, semmi értelme. Szerintem a kettő együtt lehet hatékony. Én szeretek kutatni, és szeretem az eredményeinket megosztani a hallgatókkal az oktatás során. Az oktatói lét egy csudaszép életforma. Ebben a szakmában a változatosságot, a szabadságot szeretem a legjobban. Állandóan új hallgatók jönnek, és bár néha bosszant, hogy teljesen mások, mint a régiek, néha örülök, hogy ez így van. Ezt a változatosságot nagyon élvezem, ahogyan – az egyelőre meg meglévő - szabadságot is, azaz hogy kutathatunk, eredményeket érhetünk el. A harmadik pedig, ami nagyon jó, az a csapat, akikkel dolgozom. A kollégáim nagy része hallgatóm volt, régóta ismerem őket, nézhetem a fejlődésüket, változásukat, megbízom bennük, jó velük dolgozni. Ők a támaszaim abban is, hogy a Marketing mesterszak állandóan megújuljon: tartalmilag új kurzusok kerülnek be a képzés, oktatás-módszertan szempontjából pedig élen járnak a fiatalok az innovációkban. Jó látni, amikor a „tanítvány túlnő a mesteren”, és ezt várom a nálunk mesterszakokon végzettektől is!


Aktuális események

Rendezvénynaptár *

    Kapcsolódó hírek