Karunk életében rendkívül fontos szerepet töltenek be a középiskolások, hiszen leendő hallgatóink valamelyik középiskola diákjai közül kerülnek ki.
Egy középiskolásnak viszont fontos döntést kell meghoznia az érettségi közeledtével: milyen szakmát szeretne választani, ha a továbbtanulás mellett dönt?
Kocsmár Ákos, a Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium 10. osztályos tanulóját szintén foglalkoztatta ez a gondolat. Habár jelenleg matematika-fizika szakon tanul és emellett versenyszerűen sakkozik, mégis úgy érzi, hogy egyre inkább érdekli a marketing területe. Annak érdekében, hogy minél jobban megismerje, a Junior Achievement Magyarország (JAM) által szervezett Árnyékprogram keretében betekintést nyerhetett Karunk életébe.
A Gazdaságtudományi Kar számos programban vesz részt a JAM-mel közösen. Korábban a Pénz7 keretében tartottak előadást Karunk oktatói, valamint az évente megrendezésre kerülő EcoCamp tehetséggondozó táborban a JAM munkatársai is tartottak tréningeket. A szervezetek közötti kapcsolat erősítéseként Huszár Sándor, Karunk marketing oktatója vállalta, hogy egy napon keresztül betekintést nyújt a radnótis diák számára, hogy milyen egy marketing oktató mindennapja.
Az „árnyéknap” reggel 8:30-kor kezdődött. Ákos és Sándor a Karunkon találkozott, majd a rövid bemutatkozást követően az Üzleti Tudományok Intézetének munkatársaival és intézetvezetőjével ismerkedhetett meg a középiskolás diák. Ezt követően pedig a kari épületben tartottak körbevezetést az épület múltjáról, a hallgatói életről és a marketing oktatásról.
11 órakor a Rektori Hivatal Dísztermében folytatódott a szakmai program, ahol Sándor egy előadást tartott értéktervezés témakörben a Hungarian Startup University Program keretében. A radnótis diáknak az előadás alatt lehetősége volt csatlakozni az egyik hallgatói startuphoz, így kipróbálhatta magát az egyetemi csapatmunkában is. A szakmai programot követően egy egyeztetésre siettek, majd pedig az elsősöknek tartott Marketing vizsgán próbálhatta ki magát Ákos, ahol az oktatókkal közösen felügyelhetett a vizsga elején. Egy rövid ebéd után Ákosnak a GTK Marketing Iroda munkatársai tartottak egy rövid előadást arról, hogy milyen feladatokat látnak el az egyetemi eseményekkel kapcsolatban, illetve milyen sajátosságai vannak a beiskolázási marketingnek, aminek pont a kampányidőszak hajrájában vannak.
Ákos ezután még egy marketing vizsgán vehetett részt, ezúttal viszont vizsgázóként próbálhatta ki magát. A tesztes számonkérést követően pedig még egy szakdolgozói konzultációba is betekintést nyerhetett, ahol a hallgató a szakdolgozatának vázlatát és a kutatással kapcsolatos aktuális kérdéseit egyeztette témavezetőjével, Huszár Sándorral.
A radnótis diák a nap folyamán több egyetemi munkatárssal is megismerkedhetett, valamint egy TikTok videó forgatáson is jelen lehetett. Emellett a Blureen Marketing ügynökséghez is ellátogatott, amely több éve biztosít lehetőséget végzős hallgatók számára szakmai gyakorlat szerzésére.
Ákos a következőképpen nyilatkozott az árnyéknapról: „A nap során láthattam, hogy egy marketingesnek mennyi feladata van és milyen kevés ideje van a pihenésre, mert sok a teendője. Nagyon örülök, hogy részt vettem az Árnyékprogramon, mert az emberek nagyon pozitívan fogadtak és segítőkészek voltak, emellett rájöttem, hogy érdekel ez a terület és a jövőmet is el tudom benne képzelni.”
Reméljük, hogy három év múlva Ákost és hasonlóan motivált fiatalokat láthatunk viszont beiratkozáson!