YETI Erasmus+ projekt

YETI – Young Entrepreneurial Teachers Initiative

Elindult a nemzetközi stratégiai partnerség keretei között megvalósuló YETI (Young Entrepreneurial Teachers Initiative) Erasmus+ projekt, melyben a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kara, valamint a Gazdaságtudományi Kar partnerként vesz részt.

A YETI egy szakmailag megalapozott együttműködés, valamint egy korábbi sikeres projekt (PIETE – Partnership for Initial Entrepreneurship Teacher Education) folytatása, melyben a létrejött karközi kutatócsoportok újabb, hároméves projekt időtartam során folytathatják az együttműködést (2020-2023).

 

A YETI projekt nemzetközi konzorciumának vezető tagja a cseh Technical University of Ostrava, a Szegedi Tudományegyetemen felül továbbá partnerei még a német Univations GmbH - Institute for Knowledge & Technology Transfer at Martin-Luther University Halle-Wittenberg, a lengyel University Bielsko-Biala, az osztrák Pedagogical University Tyrol, a belga Bantani Education, valamint a holland University Industry Interaction Network szervezetek.

 

A projekt célja a tanárképzésben résztvevő hallgatók vállalkozói készségének fejlesztése. Fontos leszögezni, hogy a vállalkozói készség nem azonos a köznyelvben értelmezett vállalkozóvá válás képességével – az EU kapcsolódó irányelvei szerint ez a képesség ugyanis egyike annak a 8 kulcs-kompetenciának, mely az Élethosszig tartó tanulás (Life Long Learing) alapja. A YETI projekt tehát azt célozza, hogy egy olyan kulcskompetenciát emeljünk be a pedagógusképzésbe, mely jelenleg sajnos – főként a fogalom téves értelmezés okán – csak szórványosan van jelen.

 

A pedagógusképzés céljai között már most is szerepel a vállalkozói készség fejlesztése, annak módszertana és valós tartalma azonban még számos országban nem kiforrott. A YETI projekt az SZTE számára elsősorban abban jelent hasznot, hogy hatékonyan tudja támogatni a vállalkozói kompetencia oktatását a pedagógus képzés területén. Vállalkozói szellemű pedagógusok által közvetve a jövő generációjának (tanulóknak) a vállalkozói szellemisége is javul, mely az SZTE-re érkező hallgatókra nézve előnyös változás lehet. Mivel az SZTE két különböző kara is érintett a projektben, így a karok közötti (BTK – GTK) kapcsolat tovább erősödik, nem is beszélve a nemzetközi kutatócsoportok és együttműködések mögött rejlő számos lehetőségről.

 

Amennyiben a projekt felkeltette az érdeklődését, további információkat itt talál.