Az SZTE GTK hallgatói 26 dolgozattal képviseltették magukat a 35. Országos Tudományos Diákköri Konferencián. A 19 bezsebelt díj jóvoltából a Kar a második legjobban teljesítő intézmény.
A kétévente megrendezett Országos Tudományos Diákköri Konferenciát (OTDK), idén a járványhelyzet miatt, rendhagyó módon, online formában bonyolította le a Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kara. A három napos rendezvény során 50 tagozatban, melyek között mind a marketing, a menedzsment, a pénzügy és a turizmus alterületei megjelentek, mérettették meg magukat az 53 felsőoktatási intézményi egységből érkező versenyzők. A szervezők, a szekciók között tudományos előadásokkal várták a résztvevőket a fenntarthatósági sarokban, csütörtök este Lovasi András online koncertjéhez is csatlakozhattak a kikapcsolódni vágyók, péntek reggel pedig egy közös tornával indult a nap.
A tehetséggondozás évek óta magas színvonalon zajlik a karon, melyet jól bizonyítanak az OTDK szereplések sikeressége. A GTK és a hallgatók teljesítménye az esemény záróülésén egyaránt kiemelésre került, hiszen a második legtöbb díjazást elnyerő intézményként végeztünk a versenyen. Sikerünk titka egyrészt abban rejlik, hogy hallgatóink elkötelezettek, törekvők és nyitottak arra, hogy rövid időn belül rengeteget fejlődjenek. Mindemellett oktatóink is nagy hangsúlyt fektetnek a TDK-ra, így sok segítséget, iránymutatást és támaszt nyújtanak a kutató közgazdászhallgatóknak - mondta Dr. Lukovics Miklós, a kari TDK elnöke.
Habár rendhagyó formában tudtuk tudományos munkánkat bemutatni az OTDK-n, ennek ellenére is szép emlékekkel és sok élménnyel gazdagodtam. Hosszú és kitartó munkát zárt le a szombati eredményhirdetés, amit így a családommal közösen követhettem. Amikor kimondták első helyezettként a nevemet, nem csak ők, de még én is könnyes szemmel ujjongtam, hatalmas büszkeség fogott el. Úgy gondolom, hogy a TDK-nak köszönhetően nagyon sokat fejlődtem – mesélte az egyik díjazott.
Szívből gratulálunk a díjazottaknak, minden versenyzőnek és köszönjük a témavezetők felkészítő munkáját!
Az OTDK-n részt vett hallgatók és témavezetőik:
1. helyezett: | |
---|---|
Bundság Éva Szabina | A közösségérzet vizsgálata kerékpározók körében (Huszár Sándor) |
Czégény László | A bannervakság vizsgálata egy tervezett kisvállalkozás szempontjából (Dr. Kéri Anita) |
Figura Bettina | Az automatizáció hatása és térbelisége a diplomás munkavállalók körében (Dr. Elekes Zoltán - Dr. Vas Zsófia) |
Gábor Brigitta |
Önvezető autók és elutasító csoportok: Speciális attitűdök VR szemüvegen keresztül (Dr. Lukovics Miklós) |
Laczkó Adrienn |
A környezeti Kuznets-görbe: A hipotizés megközelítése a környezet állapotát mérő mutatók segítségével (Dr. Gébert Judit) |
Papp Bernadett – Szekeres Nikolett |
Szervezetek kapcsolati alkalmazkodása: A stratégiai és humán rugalmassági mintázatok dinamikus megközelítésben (Dr. Vilmányi Márton) |
Újvári Aliz | A női tárgyiasítás megjelenése a marketingkommunikációban (Huszár Sándor) |
Vizi Noémi | Mitől és hogyan válhat vonzóvá egy munkahely a tehetségek számára? (Dr. Udvari Beáta) |
2. helyezett: | |
Dancz Ákos Gyula | Lehet MaaS a közlekedés? A városi mobilitás új dimenziói egy magyar nagyvárosban (Dr. Lukovics Miklós) |
Nagy Barbara | Hagyománykedvelő elutasítóktól a nyitott kalandvágyókig - Fogyasztói szegmensek az önvezető járművek piacán (Dr. Lukovics Miklós és Dr. Prónay Szabolcs) |
Seiitkhanova, Arailym | Is Instagram a Good Channel for Brand Equity Branding? The Case of Generation Z (Dr. Révész Balázs) |
3. helyezett: | |
Petric Attila |
Párhuzamos történetek: Jegybankkérdés Magyarországon a hosszú 19. században (Dr. Kovács György) |
Soós Vanessza Vivien | Környezetvédelmi kommunikáció a fogyasztói attitűd és magatartás megváltoztatása érdekében (Dr. Kincsesné Vajda Beáta) |
Török Réka Szabina | Szeged város imázsának élménymarketing alapú fejlesztése (Dr. Prónay Szabolcs) |
Különdíj: | |
Bodó Regina | Az ikerdeficit jelenségének vizsgálata Görögország elmúlt 20 évének példáján (Máté Andor) |
Simon Zsófia | Marketing a lovas világban (Dr. Prónay Szabolcs) |
Sinkó Balázs | A nyereményjátékok hatása a fogyasztói lojalitásra a kényelmi termékek piacán (Honti Tamás) |
Szántó Tünde Katalin | Logisztikus regresszión alapuló csődelőrejelzési modellek alkalmazhatósága Magyarországi építőipari vállalkozások körében (Dr. Kosztopulosz Andreász - Szládek Dániel) |
Karunkat magas színvonalon képviselték továbbá: | |
Czékus Patrícia | A vezetői stílusok hatása az innováció "Front end" szakaszában (Dr. Vas Zsófia - Tarjányi Margit) |
Farkas Richárd Márk | Csődelőrejelző modellek fejlesztése és értékelése módszertani és egyéb szempontok alapján (Dr. Kiss Gábor Dávid) |
Friebert Ágoston László | A félelem hatása a fogyasztói magatartásra a koronavírus által kiakalult veszélhelyzet idejében (Kuruczleki Éva) |
Lantos Angéla | Vegetáriánus és vegán fogyasztók húspótlók iránti attitűdjeinek vizsgálata motivációik függvényében (Huszár Sándor) |
Molnár Lilla Írisz | ESG szemlélet a befektetések körében (Szládek Dániel) |
Nigar Valizada | Sustainable tourism management mediterranean basin at a glance (Dr. Udvari Beáta) |
Tóth Enikő | A környezetbarát termékcímkék, mint vásárlási döntést befolyásoló tényezők (Dr. Gébert Judit) |
Süli Martin | A XXI. század mobilitási trendjeinek hatása a városfejlesztésre (Dr. Lukovics Miklós) |