2020. december 10-én került megrendezésre az SZTE Gazdaságtudományi Karon a Tudományos Diákköri Konferencia kari fordulója. A jelenlegi helyzetre való tekintettel az online térben zajlott a verseny. Rekordszámú dolgozatot mutattak be a hallgatók a Marketing és az Innovációs- és pénzügyi szekcióban.
21 hallgató gondolta úgy néhány hónappal ezelőtt, hogy belevág egy nagy kalandba, és elindul az Országos Tudományos Diákköri Konferencián való részvételért. Kiválasztotta kedvenc témáját, felkérte témavezetőjét, és elmélyült a téma izgalmasabbnál izgalmasabb olvasmányélményeiben. Hétről-hétre tökéletesedett a mestermű, és ők maguk ez idő alatt rengeteget fejlődtek. Tehetségből kiválósággá váltak, választott témájuk szakértőjévé.
A helyi döntő sem „csak” verseny volt a szó szoros értelmében: sokkal inkább egy workshop, egy közös készülés az országos döntőre, ahol minden résztvevő tovább csiszolhatta azon készségeit, amelyek segítségével kiemelkedhet társai közül.
Az írásbeli dolgozatokat 60 pontos skálán, az előadásokat 40 pontos skálán értékelte a zsűri: Garamhegyi Ábel, Lukovics Miklós és Révész Balázs a marketing, és Bodnár Gábor, Kiss Gábor Dávid és Vas Zsófia a pénzügy és innováció szekcióban. Az opponensek javaslatai és az előadások alapján a zsűri kísérletet tett arra, hogy az igen kiváló pályamunkák között rangsort alakítson ki. Nagyon magas pontszámok születtek, az egyes munkák közötti különbség nagyon nehezen volt megállapítható. A két szekció mind a 21 előadója megszerezte a jogot, hogy a 2021-es országos versenyen képviselje az SZTE Gazdaságtudományi Kart. A zsűri és a jelenlevők véleménye egyöntetűen az volt, hogy mind a 21 hallgató esélyes arra, hogy díjjal térjen haza az OTDK-ról. A Kari forduló napján kiderült, hogy a témavezetőkkel való szoros együttműködés, egy újszerű téma megtalálásával, alapos irodalomkutatással, komolyabb kutatásmódszertani eszköztár használatával és jó előadói képességekkel érdemes versenybe szállni, mert mindenki tud értékeset alkotni!
És hogy miért végez elsők között a GTK az OTDK versenyeken évtizedek óta? Ennek két oka is van: egyrészt olyan hallgatóink vannak, akik törekvőek, és nyitottak arra, hogy rövid időn belül rengeteget fejlődjenek. Másik oka, hogy a GTK oktatói nagyon elkötelezettek a TDK iránt, és rengeteg segítséget adnak a tédékázó hallgatóknak.
A színvonalas pályamunkákért elismerés illeti a hallgatókat és témavezetőiket! Szívből gratulálunk minden versenyzőnek a kiemelkedő teljesítményhez és a tovább jutáshoz!
OTDK-ra továbbjutott hallgatók:
Marketing szekció:
Hallgató neve |
Dolgozat címe |
Témavezető |
---|---|---|
Nagy Barbara |
Hagyománykedvelő Elutasítóktól a nyitott Kalandvágyókig – fogyasztói Szegmensek az önvezető Járművek piacán |
Dr. Lukovics Miklós – Dr. Prónay Szabolcs |
Török Réka Szabina |
Szeged város imázsának élménymarketing alapú fejlesztése |
Dr. Prónay Szabolcs |
Simon Zsófia |
Marketing a lovas világban |
Dr. Prónay Szabolcs |
Czégény László |
A bannervakság vizsgálata egy tervezett kisvállalkozás szempontjából |
Dr. Kéri Anita |
*Friebert Ágoston László |
A félelem hatása a fogyasztói magatartásra a koronavírus által kialakult veszélyhelyzet idején |
Kuruczleki Éva |
Tóth Enikő |
A környezetbarát termékcímkék, mint vásárlási döntést befolyásoló tényezők |
Dr. Gébert Judit |
*Soós Vanessza Vivien |
Környezetvédelmi kommunikáció a fogyasztói attitűd és magatartás megváltoztatása érdekében |
Dr. Kincsesné Dr. Vajda Beáta |
Lantos Angéla |
Vegetáriánus és vegán fogyasztók húspótlók iránti attitűdjének vizsgálata motivációik függvényében |
Huszár Sándor |
Újvári Aliz |
A női tárgyiasítás megjelenése a marketingkommunikációban |
Huszár Sándor |
*Sinkó Balázs |
A nyereményjátékok hatása a fogyasztói lojalitásra a kényelmi termékek piacán |
Honti Tamás |
Innovációs és pénzügyi szekció:
Előadó |
Dolgozat címe |
Témavezető |
---|---|---|
Bilguun Batsuuri |
Financial literacy level among mongolian high school students |
Kuruczleki Éva |
Farkas Richárd Márk |
Csődelőrejelző modellek fejlesztése és értékelése módszertani és egyéb szempontok alapján |
Dr. Kiss Gábor Dávid |
Molnár Lilla Írisz |
Esg szemlélet a befektetések körében |
Szládek Dániel |
Szántó Tünde Katalin |
Logisztikus regresszión alapuló csődelőrejelzési modellek alkalmazhatósága magyarországi építőipari vállalkozások körében |
Dr. Kosztopulosz Andreász – Szládek Dániel |
Petric Attila Márk |
Párhuzamos történetek: jegybankkérdés magyarországon a hosszú 19. Században |
Dr. Kovács György |
Figura Bettina |
Az automatizáció hatása és térbelisége a diplomás munkavállalók körében |
Dr. Vas Zsófia – Dr. Elekes Zoltán |
Czékus Patrícia |
A vezetői stílusok hatása az innováció „front end” szakaszában |
Dr. Vas Zsófia – Tarjányi Margit |
Papp Bernadett - Szekeres Nikolett |
Szervezetek kapcsolati alkalmazkodása: stratégiai és humán rugalmassági mintázatok dinamikus megközelítésben |
Dr. Vilmányi Márton |
Gábor Brigitta |
Önvezető autók és elutasító csoportok: speciális attitűdök vr szemüvegen keresztül |
Dr. Lukovics Miklós |
Süli Martin |
A xxi. Század mobilitási trendjeinek hatása a városfejlesztésre |
Dr. Lukovics Miklós |
Dancz Ákos Gyula |
Lehet maas a közlekedés? A városi mobilitás új dimenziói egy magyar nagyvárosban |
Dr. Lukovics Miklós |
*Az Innovációs és Technológiai Minisztérium ÚNKP-20-2 - kódszámú Új Nemzeti Kiválósági Programjának a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott szakmai támogatásával készült.