Bezár

SZTE GTK Hírarchívum

TDK GTK forduló

21 közgazdász hallgató jutott tovább az SZTE GTK, Tudományos Diákköri Konferencia kari fordulóján

21 közgazdász hallgató jutott tovább az SZTE GTK, Tudományos Diákköri Konferencia kari fordulóján

2020. december 15.
4 perc

2020. december 10-én került megrendezésre az SZTE Gazdaságtudományi Karon a Tudományos Diákköri Konferencia kari fordulója. A jelenlegi helyzetre való tekintettel az online térben zajlott a verseny. Rekordszámú dolgozatot mutattak be a hallgatók a Marketing és az Innovációs- és pénzügyi szekcióban.

21 hallgató gondolta úgy néhány hónappal ezelőtt, hogy belevág egy nagy kalandba, és elindul az Országos Tudományos Diákköri Konferencián való részvételért. Kiválasztotta kedvenc témáját, felkérte témavezetőjét, és elmélyült a téma izgalmasabbnál izgalmasabb olvasmányélményeiben. Hétről-hétre tökéletesedett a mestermű, és ők maguk ez idő alatt rengeteget fejlődtek. Tehetségből kiválósággá váltak, választott témájuk szakértőjévé.

A helyi döntő sem „csak” verseny volt a szó szoros értelmében: sokkal inkább egy workshop, egy közös készülés az országos döntőre, ahol minden résztvevő tovább csiszolhatta azon készségeit, amelyek segítségével kiemelkedhet társai közül.
Az írásbeli dolgozatokat 60 pontos skálán, az előadásokat 40 pontos skálán értékelte a zsűri: Garamhegyi Ábel, Lukovics Miklós és Révész Balázs a marketing, és Bodnár Gábor, Kiss Gábor Dávid és Vas Zsófia a pénzügy és innováció szekcióban. Az opponensek javaslatai és az előadások alapján a zsűri kísérletet tett arra, hogy az igen kiváló pályamunkák között rangsort alakítson ki. Nagyon magas pontszámok születtek, az egyes munkák közötti különbség nagyon nehezen volt megállapítható. A két szekció mind a 21 előadója megszerezte a jogot, hogy a 2021-es országos versenyen képviselje az SZTE Gazdaságtudományi Kart. A zsűri és a jelenlevők véleménye egyöntetűen az volt, hogy mind a 21 hallgató esélyes arra, hogy díjjal térjen haza az OTDK-ról. A Kari forduló napján kiderült, hogy a témavezetőkkel való szoros együttműködés, egy újszerű téma megtalálásával, alapos irodalomkutatással, komolyabb kutatásmódszertani eszköztár használatával és jó előadói képességekkel érdemes versenybe szállni, mert mindenki tud értékeset alkotni!

És hogy miért végez elsők között a GTK az OTDK versenyeken évtizedek óta? Ennek két oka is van: egyrészt olyan hallgatóink vannak, akik törekvőek, és nyitottak arra, hogy rövid időn belül rengeteget fejlődjenek. Másik oka, hogy a GTK oktatói nagyon elkötelezettek a TDK iránt, és rengeteg segítséget adnak a tédékázó hallgatóknak.

A színvonalas pályamunkákért elismerés illeti a hallgatókat és témavezetőiket! Szívből gratulálunk minden versenyzőnek a kiemelkedő teljesítményhez és a tovább jutáshoz!


OTDK-ra továbbjutott hallgatók:


Marketing szekció:

Hallgató neve

Dolgozat címe

Témavezető

Nagy Barbara

Hagyománykedvelő

Elutasítóktól a nyitott

Kalandvágyókig – fogyasztói

Szegmensek az önvezető

Járművek piacán

Dr. Lukovics Miklós – Dr. Prónay Szabolcs

Török Réka Szabina

Szeged város imázsának élménymarketing alapú fejlesztése

Dr. Prónay Szabolcs

Simon Zsófia

Marketing a lovas világban

Dr. Prónay Szabolcs

Czégény László

A bannervakság vizsgálata egy tervezett kisvállalkozás szempontjából

Dr. Kéri Anita

*Friebert Ágoston László

A félelem hatása a fogyasztói magatartásra a koronavírus által kialakult veszélyhelyzet idején

Kuruczleki Éva

Tóth Enikő

A környezetbarát termékcímkék, mint vásárlási döntést befolyásoló tényezők

Dr. Gébert Judit

*Soós Vanessza Vivien

Környezetvédelmi kommunikáció a fogyasztói attitűd és magatartás megváltoztatása érdekében

Dr. Kincsesné Dr. Vajda Beáta

Lantos Angéla

Vegetáriánus és vegán fogyasztók húspótlók iránti attitűdjének vizsgálata motivációik függvényében

Huszár Sándor

Újvári Aliz

A női tárgyiasítás megjelenése a marketingkommunikációban

Huszár Sándor

*Sinkó Balázs

A nyereményjátékok hatása a fogyasztói lojalitásra a kényelmi termékek piacán

Honti Tamás


Innovációs és pénzügyi szekció:

Előadó

Dolgozat címe

Témavezető

Bilguun Batsuuri

Financial literacy level among mongolian high school students

Kuruczleki Éva

Farkas Richárd Márk

Csődelőrejelző modellek fejlesztése és értékelése módszertani és egyéb szempontok alapján

Dr. Kiss Gábor Dávid

Molnár Lilla Írisz

Esg szemlélet a befektetések körében

Szládek Dániel

Szántó Tünde Katalin

Logisztikus regresszión alapuló csődelőrejelzési modellek alkalmazhatósága magyarországi építőipari vállalkozások körében

Dr. Kosztopulosz Andreász – Szládek Dániel

Petric Attila Márk

Párhuzamos történetek: jegybankkérdés magyarországon a hosszú 19. Században

Dr. Kovács György

Figura Bettina

Az automatizáció hatása és térbelisége a diplomás munkavállalók körében

Dr. Vas Zsófia – Dr. Elekes Zoltán

Czékus Patrícia

A vezetői stílusok hatása az innováció „front end” szakaszában

Dr. Vas Zsófia – Tarjányi Margit

Papp Bernadett - Szekeres Nikolett

Szervezetek kapcsolati alkalmazkodása: stratégiai és humán rugalmassági mintázatok dinamikus megközelítésben

Dr. Vilmányi Márton

Gábor Brigitta

Önvezető autók és elutasító csoportok: speciális attitűdök vr szemüvegen keresztül

Dr. Lukovics Miklós

Süli Martin

A xxi. Század mobilitási trendjeinek hatása a városfejlesztésre

Dr. Lukovics Miklós

Dancz Ákos Gyula

Lehet maas a közlekedés? A városi mobilitás új dimenziói egy magyar nagyvárosban

Dr. Lukovics Miklós


*Az Innovációs és Technológiai Minisztérium ÚNKP-20-2 - kódszámú Új Nemzeti Kiválósági Programjának a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott szakmai támogatásával készült.

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek