A verseny, ahol bemutathatod és fejlesztheted nyilvános beszéd-készségedet.
Itt csak az előadás számít – mi a témát adjuk, a konkrét tartalmat és formát Te határozod meg! Bizonyítsd be 8 perc alatt, hogy szövegelésben Te vagy a legjobb!
Vegyél részt a GTK helyi fordulóján 2024. április 18-án 18:00-kor a Díszteremben (Kálvária sugárút 1.), majd mérettesd meg magad a döntőben is május 8-án!
Nevezés a kari fordulóra: a rendezvény helyszínén.
Ha eddig is…
… érezted, hogy hív a színpad,
… kivágtad magad, ha dumálni kellett,
… tudtad, hogy az előadói készség az élet minden területén előnyt jelent,
…akkor itt az idő, hogy kipróbáld magad élesben!
A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara és az SZTE Junior Akadémia együttműködésben a szegedi Ezabeszéd Toastmasters Retorika Klubbal idén is megrendezi az SZTE-PREZILIMPIA versenyt.
A PREZILIMPIA egy fantasztikus lehetőség, ahol egyetemi hallgatók mérik össze prezentációs készségüket.
A versenyen az SZTE karairól delegált hallgatók vehetnek részt, a kari fordulók minden 10 indulója közül 1 fő juthat a döntőbe.
A verseny döntőjébe a Prezilimpia hagyományait követve a magyarországi gazdasági felsőoktatásban tanuló nem SZTE-s hallgatók közül a legjobbak on-line verseny keretében is bejuthatnak.
A versenyen bemutatandó egy, a témakiírásnak megfelelő, minimum 6 perc, maximum 8 perc hosszú prezentáció magyar vagy angol nyelven.
Téma: Iskolák – közösségek – értékek
Konkrét tartalom: szabadon választott
Nyelv: magyar vagy angol
Időtartam: minimum 6, maximum 8 perc
Technika: Diasor nem kötelező, bemutatható MS Power Point vagy Prezi formátum
Díjazás (nettó összeg)
Első helyezett: 200.000 HUF
Második helyezett: 160.000 HUF
Harmadik helyezett: 120.000 HUF
SZTE hallgatóknak:
Jelentkezés a tanulmányaidnak megfelelő karon. Az SZTE karai belső válogatóverseny után a jelentkezők arányában juttatják a legjobbakat a döntőbe.
A verseny döntőjében a zsűri által bejuttatott versenyzők élő prezentációt tartanak. A végső sorrendet a döntő zsűrije határozza meg.
A döntőbe jutott versenyzők külön díjakért önkéntes jelentkezés alapján a hagyományos „Prezentációs karaoke” versenyszámban is megmérettethetik magukat.
A versenyszám lényege, hogy előzetes felkészülés nélkül a versenyzőknek 2 perc áll rendelkezésükre, hogy folyamatosan beszéljenek a kivetítőn megjelenő – a szervezők által összeállított – diasorról. A diák (amelyek lehetnek képek, ábrák, rajzok, diagramok stb.) között az összefüggés a versenyző számára nem ismert, azok automatikusan, 15 másodpercenként követik egymást. Ebben a számban a jelöltek rögtönzőképességét tesszük próbára.
Prezentációs karaoke versenyszám díjazása (nettó összeg)
Első helyezett: 45.000 HUF
Második helyezett: 35.000 HUF
Harmadik helyezett: 25.000 HUF
Hogy miért éri meg elindulni?
Ez egy nagyon jó lehetőség, hogy fejleszd előadói készségedet, amelyre az élet szinte minden területén szükséged lesz. Ha bejutsz a döntőbe, akár az SZTE kari selejtezőből, akár az on-line válogatón, élőben próbálhatod ki magad, ráadásul profi felkészítést kapsz, mentor segítségével igazán lehengerlő beszédet tarthatsz, élőben.
A projekt partnere a világ legnagyobb, professzionális nyilvános beszéd és vezetői készség fejlesztő szervezetének (Toastmasters International) szegedi klubja. A Toastmasters International a világ 141 országban, 14.600 klubban több mint 352.000 taggal segíti és fejleszti a nyilvános beszédet és előadói készséget.
Kerülj a legjobbak közé, most Te is részese lehetsz ennek az élménynek és megtapasztalhatod, milyen egy profi közegben felkészülni!
Határidők
A döntő időpontja: 2023. május 8. 14.00
GTK helyi forduló: 2023. április 18. 18:00
Gondolatébresztő
Téma: Iskolák – közösségek – értékek
A tanulás, különösen az iskolai tanulás, társas folyamat. Akár készülünk a szakmánkra, az életpályánkra, akár mélyítjük a korábban szerzett tudást és haladunk a korral, sosem vagyunk egyedül. Vannak tanáraink, diáktársaink, apróbb-nagyobb csoportok, akikkel osztozunk a tanulás élményében. Mi a közös bennünk? Mi a hatékonyabb? Ha egyedül járjuk végig az utat vagy, ha egy közösség részeként?
A mai iskolák teremtenek-e értékközösséget? Az együtt tanulók szükségképpen azonos tudást, látásmódot és értékrendet alakítanak ki? Közvetítik-e azt mások felé?
Jelent-e ma valamit egy iskolához tartozni? Együtt hallgatni egy előadást, együtt dolgozni a laborban vagy együtt gyakorolni. Vagy pusztán a szakmánk jelent közösséget, hasonlóságot, az intézmény ma már nem? Vajon mekkora hozzáadott érték rejlik egy egyetemi értékközösségben?
A közösségek összetartó ereje kétségkívül változik. Az iskolák, az egyetemek keresik a helyüket ebben a változásban. Több a kérdés, mint a racionális válasz. És még az sem biztos, hogy a racionális választ kell keresnünk…