Emellett a közösségi médiában megjelenő influenszerek is nap, mint nap árasztják azokat a tartalmakat, amelyek az általuk ideálisnak vélt testképpel keltenek feszültséget a felhasználókban. De így valóban több terméket el lehet eladni? Felmerül bárkiben is, hogy mindez milyen hatást gyakorolhat a fiatalok testkép megítélésére?
Huszár Sándor, Karunk oktatója és kutatója több szakdolgozati témát is vezetett az elmúlt években ebben a témakörben, amelyek egyre nagyobb érdeklődést váltanak ki a szakdolgozókból. A szakdolgozókkal folytatott kutatások közül kettő szemkamerás kutatással is kiegészült, amelyek az Országos Tudományos Diákköri Konferencián I. helyezést értek el az elmúlt években (2021, 2023).
Legutóbb Dér Dorottya Noémi – az Üzleti Tudományok Intézetének demonstrátora – képviselhette Karunkat hallgatóként és ismertette a kutatás eredményeit az „Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért - Reziliens marketing – Válaszok változó kihívásokra” című nemzetközi konferencián. Továbbá jelenleg is folyik olyan felmérés előkészítése, ami kifejezetten a reklámokban megjelenő férfi és női szerepek hatását vizsgálja a vásárlói reakciók vonatkozásában.
Huszár Sándor a Klubrádió Uniszex c. műsorába kapott meghívást, ahol Kerekes Borival és Kovács Gellért műsorvezetőkkel beszélgetett a témáról.
A közel 20 perces interjúbeszélgetés az alábbi linken hallgatható meg 10:05-33:00 között:
https://www.klubradio.hu/archivum/uniszex-2023-oktober-02-hetfo-1400-36053