Karunk 9 oktatója 7 előadással vett részt hazánk legnagyobb marketing oktatással és tudományos kutatással foglalkozó konferenciáján.
A közönség érdeklődésén túl az EMOK (Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért) Nemzetközi konferencia 2023. évi rendezési jogát is elnyerte az Üzleti Tudományok Intézete.
Az elmúlt két év nem kedvezett a tudományos konferenciák számára, hiszen a pandémia miatt a konferenciák jelentős részét vagy törölték, vagy pedig online felületen tartották meg – ezzel pedig a konferencia egyik legfontosabb részére, a kapcsolatépítésre nem maradt lehetőség. Az idei év másként alakult. Karunk oktatói ismét személyesen vehettek részt az országos EMOK konferencián, amelynek központi témája a marketing oktatás és kutatás tapasztalatainak megismerése a hazai felsőoktatási intézmények és szakmai szervezetek munkatársainak részvételével.
A plenáris előadások mellett összesen 12 szekcióban, valamint 3 workshop keretében tarthatták meg előadásaikat a marketing szakértők. Idén rendhagyó módon, az EMOK 0. napján az egyetemek PhD hallgatói mutathatták be kutatási témáikat, valamint ismerhették meg tapasztaltabb kutatók gondolatait a tudományos karrier tervezéséhez kapcsolódóan. A pandémiát követő első személyesen megrendezett konferenciát a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete szervezte meg a miskolci campuson és Hernádvécsén.
Karunkról 9 oktató – 2 docens és 7 doktorandusz – vett részt az idei EMOK-on, ahol a szegedi munkatársak és hallgatók az önvezető autók, fogyasztói szegmensek azonosítása, digitális marketing eszközök, árak vizsgálata, politikai marketing, illetve pandémia során maszkkal és vakcinákkal kapcsolatos attitűdök területén folytattak kutatást az elmúlt időszakban – augusztus végén ezen eredmények bemutatására nyílt lehetőség a hazai kutatói közösség számára.
A konferencián több, mint 70 szakmai előadást ismerhettek meg a résztvevők, amelyek közül 7 szegedi kutatás került be a programba:
• Bundság Éva Szabina: Sajátos szegmensek beazonosítása kerékpározók körében
• Gyulai Zsófia: Digitális nudge-ok hatása a szolgáltatott szoftver felhasználókra
• Honti Tamás: Populizmus mint politikai marketingstratégia: marketingstratégiaalkotási lehetőségek a politika piacán
• Huszár Sándor – Bundság Éva Szabina: Védőoltások, mint márkák? – A védőoltások megítélése az fogyasztói kutatások szemszögéből
• Huszár Sándor – Sikó Beáta: „Mutasd a maszkod, megmondom ki vagy” - a fogyasztó-termék kötődés maszkhasználat esetén
• Lipták Lilla – Prónay Szabolcs: A külső referenciaárak megjelenítésének fogyasztói árértékelésre és döntésre gyakorolt hatásának szemkamerás vizsgálata
• Ujházi Tamás: Önvezető járművekhez kapcsolódó fogyasztói preferenciák vizsgálata
A konferencia szervezésével kapcsolatos feladatokat évről-évre mindig másik egyetem munkatársai látják el. Az EMOK konferencia utoljára 2014-ben látogatott el Szegedre, így nagy örömünkre szolgál, hogy a 2023. évi konferenciát ismét Szegeden, az Üzleti Tudományok Intézetének munkatársai szervezhetik meg.
A megjelenő tanulmányok hamarosan online is elérhetők lesznek az EMOK weboldalán.