OTDK eredmények

Kiemelkedő teljesítménnyel zárta a GTK a 35. OTDK Közgazdaságtudományi szekcióját

Az SZTE GTK hallgatói 26 dolgozattal képviseltették magukat a 35. Országos Tudományos Diákköri Konferencián. A 19 bezsebelt díj jóvoltából a Kar a második legjobban teljesítő intézmény.

A kétévente megrendezett Országos Tudományos Diákköri Konferenciát (OTDK), idén a járványhelyzet miatt, rendhagyó módon, online formában bonyolította le a Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kara. A három napos rendezvény során 50 tagozatban, melyek között mind a marketing, a menedzsment, a pénzügy és a turizmus alterületei megjelentek, mérettették meg magukat az 53 felsőoktatási intézményi egységből érkező versenyzők. A szervezők, a szekciók között tudományos előadásokkal várták a résztvevőket a fenntarthatósági sarokban, csütörtök este Lovasi András online koncertjéhez is csatlakozhattak a kikapcsolódni vágyók, péntek reggel pedig egy közös tornával indult a nap.

A tehetséggondozás évek óta magas színvonalon zajlik a karon, melyet jól bizonyítanak az OTDK szereplések sikeressége.
A GTK és a hallgatók teljesítménye az esemény záróülésén egyaránt kiemelésre került, hiszen a második legtöbb díjazást elnyerő intézményként végeztünk a versenyen. Sikerünk titka egyrészt abban rejlik, hogy hallgatóink elkötelezettek, törekvők és nyitottak arra, hogy rövid időn belül rengeteget fejlődjenek. Mindemellett oktatóink is nagy hangsúlyt fektetnek a TDK-ra, így sok segítséget, iránymutatást és támaszt nyújtanak a kutató közgazdászhallgatóknak - mondta Dr. Lukovics Miklós, a kari TDK elnöke.

Habár rendhagyó formában tudtuk tudományos munkánkat bemutatni az OTDK-n, ennek ellenére is szép emlékekkel és sok élménnyel gazdagodtam. Hosszú és kitartó munkát zárt le a szombati eredményhirdetés, amit így a családommal közösen követhettem. Amikor kimondták első helyezettként a nevemet, nem csak ők, de még én is könnyes szemmel ujjongtam, hatalmas büszkeség fogott el. Úgy gondolom, hogy a TDK-nak köszönhetően nagyon sokat fejlődtem – mesélte az egyik díjazott.

Szívből gratulálunk a díjazottaknak, minden versenyzőnek és köszönjük a témavezetők felkészítő munkáját!

Az OTDK-n részt vett hallgatók és témavezetőik:

1. helyezett:
Bundság Éva Szabina A közösségérzet vizsgálata kerékpározók körében (Huszár Sándor)
Czégény László A bannervakság vizsgálata egy tervezett kisvállalkozás szempontjából (Dr. Kéri Anita)
Figura Bettina Az automatizáció hatása és térbelisége a diplomás munkavállalók körében (Dr. Elekes Zoltán - Dr. Vas Zsófia)
Gábor Brigitta
Önvezető autók és elutasító csoportok: Speciális attitűdök VR szemüvegen keresztül (Dr. Lukovics Miklós)
Laczkó Adrienn
A környezeti Kuznets-görbe: A hipotizés megközelítése a környezet állapotát mérő mutatók segítségével (Dr. Gébert Judit)
Papp Bernadett – Szekeres Nikolett
Szervezetek kapcsolati alkalmazkodása: A stratégiai és humán rugalmassági mintázatok dinamikus megközelítésben (Dr. Vilmányi Márton)
Újvári Aliz A női tárgyiasítás megjelenése a marketingkommunikációban (Huszár Sándor)
Vizi Noémi Mitől és hogyan válhat vonzóvá egy munkahely a tehetségek számára? (Dr. Udvari Beáta)
2. helyezett:
Dancz Ákos Gyula Lehet MaaS a közlekedés? A városi mobilitás új dimenziói egy magyar nagyvárosban (Dr. Lukovics Miklós)
Nagy Barbara Hagyománykedvelő elutasítóktól a nyitott kalandvágyókig - Fogyasztói szegmensek az önvezető járművek piacán (Dr. Lukovics Miklós)
Seiitkhanova, Arailym Is Instagram a Good Channel for Brand Equity Branding? The Case of Generation Z (Dr. Révész Balázs)
3. helyezett:
Petric Attila
Párhuzamos történetek: Jegybankkérdés Magyarországon a hosszú 19. században (Dr. Kovács György)
Soós Vanessza Vivien Környezetvédelmi kommunikáció a fogyasztói attitűd és magatartás megváltoztatása érdekében (Dr. Kincsesné Vajda Beáta)
Török Réka Szabina Szeged város imázsának élménymarketing alapú fejlesztése (Dr. Prónay Szabolcs)
Különdíj:
Bodó Regina Az ikerdeficit jelenségének vizsgálata Görögország elmúlt 20 évének példáján (Máté Andor)
Simon Zsófia Marketing a lovas világban (Dr. Prónay Szabolcs)
Sinkó Balázs A nyereményjátékok hatása a fogyasztói lojalitásra a kényelmi termékek piacán (Honti Tamás)
Szántó Tünde Katalin Logisztikus regresszión alapuló csődelőrejelzési modellek alkalmazhatósága Magyarországi építőipari vállalkozások körében (Dr. Kosztopulosz Andreász - Szládek Dániel)
Karunkat magas színvonalon képviselték továbbá:
Czékus Patrícia A vezetői stílusok hatása az innováció "Front end" szakaszában (Dr. Vas Zsófia - Tarjányi Margit)
Farkas Richárd Márk Csődelőrejelző modellek fejlesztése és értékelése módszertani és egyéb szempontok alapján (Dr. Kiss Gábor Dávid)
Friebert Ágoston László A félelem hatása a fogyasztói magatartásra a koronavírus által kiakalult veszélhelyzet idejében (Kuruczleki Éva)
Lantos Angéla Vegetáriánus és vegán fogyasztók húspótlók iránti attitűdjeinek vizsgálata motivációik függvényében (Huszár Sándor)
Molnár Lilla Írisz ESG szemlélet a befektetések körében (Szládek Dániel)
Nigar Valizada Sustainable tourism management mediterranean basin at a glance (Dr. Udvari Beáta)
Tóth Enikő A környezetbarát termékcímkék, mint vásárlási döntést befolyásoló tényezők (Dr. Gébert Judit)
Süli Martin A XXI. század mobilitási trendjeinek hatása a városfejlesztésre (Dr. Lukovics Miklós)