Az idén 6. alkalommal megrendezett verseny regionális fordulóján a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara 4 csapattal képviselte magát. A versenyzők feladata egy választott település számára olyan fejlesztési- és marketingstratégia kidolgozása, amellyel vonzóbbá tehetik azok turisztikai kínálatát megvalósítható és fenntartható módon.
Az ötletek szóbeli ismertetésére egészen decemberig várniuk kellett a versenyre nevezőknek, ennek ellenére már október óta szorgalmasan dolgoztak, hogy pályázati anyaguk írásos részét a novemberi határidőre a lehető legkidogozottabb formában adhassák le. A maximum 40 oldalas prezentációs anyagban saját kutatásaikat, elemzéseiket, helyszíni felmérések során tapasztalatt problémákat és az ezekre kínált megoldásai javaslataikat kellett megosztaniuk a bírálóbizottsággal.
A regionális döntőt Szegeden az SZTE Gazdaságtudományi Kar főépületében tartottuk december 2-án, amelyen a régió településeivel foglalkozó 6 csapat vett részt, amelyből négyet Karunk hallgatói alkottak, továbbá érkeztek még versenyzők Győrből és Budapestről is.A csapatok között voltak, amelyek Szeged, mások Kiskunhalas, Szentes és Zákányszék települések turisztikai nehézségeire kínáltak változatos megoldásokat. Az ő munkájukat értékelte a régió szakembereiből álló zsűribizottság (Prónay Ildikó, a Proko Travel vezetője; Ács Szilvia, a Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója; Málovics János turisztikai szakértő; valamint Kazi Péter, Zákányszék alpolgármestere).
Találkozhattunk mobil-applikáció fejlesztésének gondolatával, új település arculat kialakításával és még számos érdekes és elgondolkodtató megoldással. A hallgatóknak az ötleteket költségtervvel is alá kellett támasztaniuk, hogy látható legyen, az egyes megoldások milyen többletköltségeket jelentenének az önkormányzatok számára.
Minden prezentáció egyedi és innovatív ötleteket tartalmazott, így a zsűritagoknak kifejezetten nehéz dolga volt a döntés során. A végső sorrend a korábban beadott írásos anyag és a szóbeli prezentáció pontszámainak összesítése alapján alakult ki. Végül két csapat jutott tovább az országos döntőbe, amelyet Miskolcon tartanak december 6-án.
A továbbjutó csapatokra, a „Solo Szegedre” és az „Ideas for breakfastre”, rendkívül büszkék vagyunk, hiszen így két szegedi GTK-s csapat is képviselheti Karunkat pénteken. A „Solo Szeged”– ahogy nevéből is következtethetünk – valójában egy egyszemélyes „csapat” Török Réka Szabina marketing mesterszakos hallgató személyében. Az ő ötlete egy olyan applikáció megvalósítása különböző együttműködésekkel, amely Szeged sétáló-barát várossá fejlesztésén alapul. Az „Ideas for breakfast” csapatának mindhárom tagja alapszakos hallgatónk, Czégény László, Kovács Adrien és Sahin-Tóth István. Ők Zákányszéknek egy teljesen új arculatot álmodtak meg, továbbá a község lehetséges turisztikai fejlesztési ötleteit ismertették.
Köszönjük a lelkiismeretes munkát minden hallgatónak, aki jelentkezett a versenyre, a továbbjutó csapatoknak pedig nagyon sok sikert kívánunk a pénteki országos döntőben!