2019. május 3-án workshopot tartottak a frugál innováció oktatásba történő integrálásának lehetőségeiről. A workshop egy nemzetközi projekt keretében valósult meg, amelyben a Gazdaságtudományi Kar néhány oktató kollégája mellett lengyel, horvát és ír szervezetek is részt vesznek egy bárki számára ingyenesen elérhető online tananyag fejlesztésében.
A rendezvényen előadást tartott Dr. Buzás Norbert, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Egészség-gazdaságtani Intézetének intézetvezető egyetemi docense. Az intézetvezető előadásában bemutatta, hogy a frugál innováció miként illeszthető be a jelenlegi innovációs elméletekbe és innovációs rendszerbe, illetve jellemzőit tekintve milyen hatással lehet ez a mindennapi életünkre. A frugál innováció szakít a korábban megszokott innovációs szemlélettel és elsősorban olyan újszerű megoldások fejlesztésére fókuszál, amelyek elsősorban társadalmi problémákat kíván megszüntetni azáltal, hogy széles tömegek számára tesz elérhetővé alacsony technológiai tartalommal bíró termékeket és szolgáltatásokat. A cél, hogy szegényebb rétegek számára is elérhetővé váljanak olyan termékek és szolgáltatások, amelyek valamilyen szükségletkielégítést céloznak meg, azonban korábban kevésbé volt vonzó ezen célcsoport igényeinek kielégítése a vállalkozások számára – elsősorban az alacsony fizetőképes kereslet miatt.
A nyitó előadást követően Dr. Prónay Szabolcs bemutatta a projekt keretében készített online tananyagot, amely nemcsak ingyenesen elérhetővé válik az érdeklődők számára, hanem egyben az önfejlesztést is támogatja. Az online tananyagban olyan ellenőrző tesztkérdések is helyet kaptak, amelyek segítségével a résztvevők saját maguk tudják ellenőrizni a tudásszintjüket és elsajátítani a frugál innovációs szemléletmódot.
A tananyag bemutatását követően Kéri Anita és Gyurkovics János tanársegédek a tananyag tesztelésével kapcsolatos tapasztalataikat osztották meg a résztvevőkkel. A nemzetközi együttműködésben létrejövő tananyagot 30 egyetemista segítségével tesztelték több workshopon, amelynek visszajelzéseit összesítették az oktatók és bemutatták a rendezvényen résztvevők számára. Az eredmények arra utalnak, hogy ez a fajta szemléletmód a résztvevők jelentős részének korábban ismeretlen volt és tananyag megismerése után pedig hasznosnak és gyakorlatorientáltnak értékelték.
A rendezvényen lehetőség volt a bemutatott tananyag és eredmények megvitatására, így egy kerekasztal beszélgetéssel zárták a résztvevők a rendezvényt. A projekt keretében létrejött online tananyag a következő linken érhető el: https://www.frugalinnovation.how/hu/