Bezár

SZTE GTK Hírarchívum

Prototípust fejlesztettek középiskolás diákok elmaradott régiók problémáinak megoldására

Prototípust fejlesztettek középiskolás diákok elmaradott régiók problémáinak megoldására

2019. június 19.
2 perc

A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara egy nemzetközi projekt keretében egy olyan tananyag fejlesztésében vesz részt, amelynek célja a frugál innovációs szemléletmód megismerésének és alkalmazásának ösztönzése.

Az elmúlt évtizedekben elsősorban a magas technológiai értékkel bíró innovációkon volt hangsúly, azonban egyre többen kezdik felismerni, hogy különböző társadalmi problémákkal és kihívásokkal csak kevesen foglalkoznak. Ennek az egyik oka, hogy ezen problémák csak ritkán vonzóak a vállalkozások számára, hiszen ezeken a piacokon alacsony a fizetőképes kereslet, így a gazdasági élet szereplői nem fejlesztenek terméket vagy szolgáltatást a szükségletek kielégítésére. A frugál innovációs szemléletmód éppen ezen szeretne változtatni és a kis- és középvállalkozásokat arra ösztönözni, hogy olyan költséghatékony és alacsony technológiai tartalmú termékeket / szolgáltatásokat előállítani, amelyek megoldást nyújtanak az egyes társadalmi csoportok problémáira.

2019 július 17-én az EcoCamp tehetséggondozó tábor keretében több, mint 30 középiskolás vett részt egy workshopon, amelynek célja a frugál innovációs szemléletmód megismertetése volt. A diákoknak megoldással kellett szolgálni arra, hogy a fejlettebb városoktól távol eső kisebb településeken élők számára hogyan lehetne egy általuk elképzelt jármű segítségével eljuttatni. A diákoknak egyrészt meg kellett határozniuk, hogy véleményük szerint milyen szolgáltatásokra lenne szükségük ezeken a településeken élőknek, valamint ehhez kapcsolódóan egy jármű prototípust tervezni.

A workshop során a diákok egyrészt megismerkedhettek a brainwriting módszerével, amely nagyon hasonlít a brainstroming (ötletelés) módszeréhez. A fő különbség, hogy a brainwriting során a résztvevőknek az ötleteiket le kell írniuk egy papírra, majd pedig bizonyos időközönként kicserélni a velük egy csapatban lévő résztvevőkkel és egymás gondolatára reflektálni - szintén írásban. A módszer segítségével viszonylag rövid idő alatt lehet nagy mennyiségű ötletet gyűjteni. Másrészt pedig kipróbálhatták magukat a középiskolás diákok prototípus készítésében, valamint azok zsűri előtt történő prezentálásában. A workshopon alkalmazott módszerek részét képezik a frugál innovációs szemléletmód terjesztését szolgáló ingyenes tananyagnak, amely magyar nyelven elérhető a projekt weboldalán: https://www.frugalinnovation.how/hu/

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

    Kapcsolódó hírek