Habár kisgyerek kora óta mindenkiben ott él a kíváncsiság, csak kevesen foglalkoznak felnőtt korukban kutatással. Karunk idén is csatlakozik a közismert országos rendezvénysorozathoz, a Kutatók Éjszakájához, amelynek célja a kutatói életpálya népszerűsítése.
A Kar oktatói és az SZTE Marketing Klub hallgatói olyan témákba engednek betekintést, amelyek minden korosztály körében érdeklődésre tarthatnak számot. Hogyan lehet tudományos hálózatkutatási módszerekkel feltárni, hogy ki a legfontosabb főszereplője a Star Wars epizódoknak, vagy hogyan tudnak a résztvevők diktátorokhoz hasonlóan javakat újra elosztani egy képzeletbeli gazdaságban? És ez még nem minden...
Az Európai Unió Bizottsága több mint tíz évvel ezelőtt indította útjára a kezdeményezést, hogy Európa-szerte megismertesse a fiatalokkal a kutatói pályát, annak szépségeivel és nehézségeivel együtt. Habár a kutatás szó hallatán az embereknek elsősorban a természettudományok jutnak eszükbe, mégis jelentős azon kutatók száma, akik a társadalomtudományok, azon belül is a közgazdaságtan területén vizsgálnak jelenségeket.
Az előző évek tapasztalataiból kiindulva idén több oktató döntött úgy, hogy valamilyen téma köré szervezi az interaktív előadásokat. Míg két évvel ezelőtt a Pokémon Go-ról hallhattunk előadást, tavaly pedig a Marvel univerzum szuperhősei arattak osztatlan sikert, addig idén három program is a Star Wars világa köré épít, amelyek a fiatalok körében nagy népszerűségnek örvendenek. Ugyanakkor bízunk benne, hogy nemcsak a fiataloknak van kedvenc Star Wars szereplőjük és más korosztály tagjait is vendégül láthatjuk ezeken a programokon. Az est folyamán azonban nemcsak a mozifilmek világával kapcsolatban lesznek előadások, hanem a kar oktatói olyan témákat is feldolgoznak az interaktív programok során, mint például a játékelméleti példák bemutatása a résztvevők bevonásával a diktátorok által uralt gazdaságokban, mindennapjainkhoz kötődő témák megjelenése a statisztikában vagy például a pénzügyi szektor és bankolás jövőjével kapcsolatos kérdések. Az oktatók által tartott programokkal párhuzamosan az SZTE Marketing Klub hallgatói az est folyamán folyamatosan várják az érdeklődőket olyan marketinges programokkal (mint például logókvíz vagy íztesztek), amelyek kellően rövidek és szórakoztatóak ahhoz, hogy minden korosztály számára kellemes kikapcsolódást jelentsenek.
A programokon való részvétel ingyenes és regisztrációhoz nem kötött, viszont a rendelkezésre álló teremkapacitások miatt érdemes időben érkezni! Amennyiben nagyobb csoporttal kívánnak a programokon részt venni (például középiskolás csoport), mindenképpen jelezzék a szervezők számára a huszar.sandor@eco.u-szeged.hu címen 2018. szeptember 27-ig.
Helyszín: 6722 Szeged, Kálvária sgt. 1.
2018. szeptember 28. 18-22 óra
A program során érdekes marketinges kísérletekkel és játékokkal ismerkedhetnek meg a résztvevők, amelyek mindennapjaink részét képezik.
During the program, you can get familiar with qualitative primary research methods. You can participate in a focus-group discussion in the topic of Star Wars and get insight into how qualitative data is obtained and analyzed.
A Kornai János által alkotott fogalom bemutatása már tudományosan bizonyított példákon és új jelenségeken keresztül
Az érdekes és mindennapjainkhoz kötődő témák tantermi órákon való alkalmazása kiemelt jelentőséggel bír. Hogyan lehet megfogható, hétköznapokhoz kapcsoló témákat a statisztika oktatásban alkalmazni?
Vajon mennyire fontos szereplője a Star Wars filmeknek Anakin és mennyire Darth Vader? Az első hat rész alapján kiről szól igazán a film? A hálózatkutatás alapismereteinek elsajátítása után a résztvevők maguk kereshetik meg a választ a fenti kérdésekre.
A fintech szektor fejlődése, hatása a bankolás jövőjére, vezető intézményekre, szabályozókra, fogyasztókra (digitális bennszülöttekre)
A játékelmélet segítségével megvizsgáljuk, hogy a javak elosztása milyen módon történik az emberek között.
A résztvevők megismerhetik a kérdőíves megkérdezési technikát, valamint az interaktív program során feltárjuk, hogy milyen tényezők hatására válhatunk rajongóvá vagy sem.
A programok változtatásának jogát a szervezők fenntartják.