Térinformatika közgazdászoknak – ingyenes gyakorlati képzés az SZTE GTK hallgatóinak
A geoinformatikai megoldások és alkalmazások egyre több előnye épül be a hétköznapjainkba. A térinformatika azonban több a GPS-nél és a Google Earth-nél. Azok a közgazdászhallgatók és oktatók, aki kíváncsiak voltak, hogy munkájukat hogyan tudja segíteni egy ilyen szoftver, kétszer két napos ingyenes tréningen vehettek részt a GTK-n.
Márciusban és áprilisban két-két napos gyakorlati képzést tartottak a GTK-n az ESRI Magyarország Kft. trénerei – speciálisan szegedi közgazdászoknak. Az informatikai alapú szoftverrendszerek készítésére, integrálására szakosodott vállalat a piacvezető amerikai Environmental Systems Research Institute termékeinek és kultúrájának magyarországi terjesztője.
A szegedi képzés célja, hogy a hallgatók elsajátíthassák a marketing, befektetési, kockázatelemzési, pénzügyi elemzési területeken érvényes alkalmazásokat, megismerjék azok előnyeit. Hogy mit nyújthat a térinformatika a marketing területén? A geomarketing segítségével adatbázisok alapján térkép alapú elemzéseket végezhetünk, láthatóvá tehetjük például az adott területen élő fogyasztói csoportokat, vagy elemezhetjük termékünk célközönségét. A látványos alkalmazások az adatok feldolgozásával új lehetőségekre hívják fel a figyelmünket – nem hiába népszerűek ezek a szoftverek az egész világon.
„Mivel a geoinformatikai szoftverek egyre elterjedtebbek a gazdaság sok területén, a gyakorlati ismeretük minden közgazdász önéletrajzában jól mutat – tanácsolja a szoftverekkel való megismerkedést dr. Kovács Péter a tréning szervezője.
Az ESRI Magyarország Kft. ARCGIS szoftverét az SZTE GTK hallgatói térítésmentesen használhatják.