2015. szeptember 25-én 18 órától újra Kutatók éjszakája a GTK-n! Interaktív programokkal, játékokkal várunk mindenkit a Kálvária sugárút 1. szám alatt.
22 óráig utánajárhatunk annak, hogyan működik az Eurostat, hogyan árulkodnak rólunk a kedvenc márkáink, a zenei fesztiválok kapcsán hogyan értelmezhető a márkahűség, és hogy a statisztika ápol és eltakar – és mindenki kipróbálhatja a Szociopoly társasjáték GTK-s változatát.
Program helyszíne: SZTE GTK Szeged Kálvária sgt. 1.
Program időpontja 18:00-19:00 és 20:00-21:00
Az Európai Unió 28 tagállamból áll, melyek 1957 és 2013 között csatlakoztak a Közösséghez. Feltűnő különbségek vannak köztük szinte minden szempontból, pl. gazdasági teljesítmény, demográfia, foglalkoztatás, megújuló erőforrások használata stb. Programunk során megpróbáljuk e különbségeket a lehető legnagyobb mértékben feltárni. Minden résztvevőnek módja nyílik arra, hogy önálló munkát végezzen – azon a területen, amelyik a legjobban érdekli.
Program helyszíne: SZTE GTK Szeged Kálvária sgt. 1.
Program időpontja: 18:00-19:00 és 19:00-20:00
Programunk két részből áll. Az első részben röviden összefoglaljuk, hogy a társadalomtudományokban milyen álláspontok alakultak ki a szegénység fogalmával kapcsolatban.
Programunk második részében egy szituációs játékot (a Szociopoly nevű társasjáték egy változatát) mutatjuk be, amelybe a jelenlévők is becsatlakozhatnak. Ebben a játékban a résztvevők kipróbálhatják, hogy mire is futja a segélyből, családi pótlékból, GYES-ből, alkalmi munkából származó jövedelem. A játék során egy átlagos hónap napjain haladhatunk végig és a játékosoknak a tartósan munka nélkül lévők jövedelmi viszonyai között kell túlélnie a hónapot. A játék lehetőséget nyújt arra, hogy a résztvevők belehelyezkedjenek egy ilyen szituációba és szembesülhessenek egy ilyen helyzet nehézségeivel.
Program helyszíne: SZTE GTK Szeged Kálvária sgt. 1.
Program időpontja: 19:00-20:00
A résztvevők egy lapra felírják, hogy mely márkákat kedvelik nagyon, melyekhez ragaszkodnak, illetve egy másik lapra felírják a rájuk leginkább jellemző tulajdonságokat. A következő csapatnak a kedvenc márkák alapján kell előbb „vakon” megsaccolniuk, hogy milyen személyiség lehetett az, aki ezeket írta, majd ki kell választaniuk a korábbi válaszadók önjellemzésének „paklijából” azt, aki az adott márkákat kedvelte, ha eltalálják, kapnak egy csokit. Továbbá a játék végén mindenki kap visszajelzést arról, hogy az általa választott kedvenc márkák alapján milyennek is jellemezték őt „látatlanban” mások.
Program helyszíne: SZTE GTK Szeged Kálvária sgt. 1.
Program időpontja: 20:00-21:00
Az előadás során egy zenei fesztiválokhoz kapcsolódó kutatás kerül bemutatásra. A zenei fesztiválok a tudományos és üzleti szféra érdeklődését is felkeltették az utóbbi évtizedekben. Továbbá a zenei fesztiválok napjainkra kedvelt szórakozási formává váltak, különösen a fiatalok körében. A kutatás arra keresi a választ, hogy a márkahűség értelmezhető-e zenei fesztiválok esetén, és azt milyen tényezők befolyásolják. A kérdés megválaszolásához a témához kapcsolódó szakirodalmi megközelítések, valamint egy 2014-es fókuszcsoportos kutatás eredményei kerülnek bemutatásra. A kutatás tágabb keretéhez kapcsolódóik egy 2015-ös kérdőíves felmérés is, melynek háttere is ismertetésre kerül.
Program helyszíne: SZTE GTK Szeged Kálvária sgt. 1.
Program időpontja: 21:00-22:00
Sokak szerint van kis hazugság, nagy hazugság és statisztika, illetve a statisztika sok mindent megmutat de a lényeget eltakarja. Valóban mindenről a statisztika tehet? Előadásunkon ennek járunk utána.
Kísérőprogramok: Mennyire ismered a hazád? - statisztikai totó, Kóla íz teszt a Marketing klub segítségével.