Dr. Garamhegyi Ábel, egyetemi docens, a BARCO alelnöke tartott előadást július 15-én a szegedi Gazdaságtudományi Karon.
Dr. Garamhegyi Ábel, aki egyetemi oktatóként, majd egy Belga tulajdonú cég ázsiai régiójának sales alelnökeként dolgozott, a nemzetközi marketing legfontosabb témaköreivel ismertette meg a GTK Auláját megtöltő hallgatóságot.
Hogy miért kell a vállalkozásoknak a marketing nemzetközi aspektusaival is foglalkozni? A legtöbb esetben külföldi versenytárs jelenik meg az adott piacon, de az is gyakran előfordul, hogy nem elég az a piac, ahol jelenleg tevékenykedik az vállalkozás. Az előadó meglátása szerint a marketing területén dolgozók számára nem létezik a globalizáció fogalma, mivel minden esetben nagyon egyedi és specifikált fogyasztói igényekkel, szokásokkal és versenytársakkal néz szembe a különböző piacokon.
Az előadás kitért a nemzetközi marketing szempontjából megkerülhetetlen témákra: a világkereskedelem tendenciái, a kínai viszonyok, a versenyelőnyök abszolút és relatív mivolta, valamint a nemzetközi termék életciklus nemzetközi értékesítést befolyásoló tulajdonságaira. A verseny és a pénz, valamint a kockázat és az ellenőrzés összetartozásának bemutatása kapcsán a külpiacra lépés módozatai is említésre kerültek, különös tekintettel a nem befektetést igénylő módokra.
Az előadás során kiemelt hangsúlyt kapott a környezeti tényezők közül a kulturális környezet – ez az a tényező, melyet nem lehet csupán könyvekből megtanulni. Részletesen hallhattunk a nyelv, a vallás, az esztétika, az üzleti és szociális kultúra valamint a tárgyi kultúra szerepéről, illetve azok ismeretének nemzetközi marketingben betölt jelentőségéről.
A rendezvénysorozat július 17-én 18 órakor folytatódik az SZTE GTK Aulájában, ahol Dr. Révész Balázs, egyetemi docens, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatója tart előadást E-kereskedelem – régi problémák, új megoldások címmel.