Entrepoly week

5 ország 40 hallgatója tesztelte az SZTE által fejlesztett vállalkozói-játékot

November végén az SZTE részvételével zajló két projekt (ISGEE és EUGLOH) együttműködésében került sor egy négynapos innovatív workshopra, ahol közel 40 nemzetközi hallgató sajátíthatta el a vállalkozói kompetenciákat gamifikációs módszerrel. Az online workshopon a résztvevők az ISGEE projektben készített Entrepoly vállalkozói-játék demo verzióját is letesztelték.

A Szegedi Tudományegyetem és négy külföldi egyetem által létrehozott EUGLOH (European University Alliance for Global Health) konzorcium egy egyedi szövetség, melynek célja többek között innovatív oktatásmódszertani megoldásokkal fejleszteni a hallgatók jövőbeli karrierjükhöz szükséges képességeit. A projekt keretein belül november 23-26 között zajlott le a hallgatók vállalkozói szemléletmódját játékos módszerekkel fejlesztő Entrepoly-hét program („Entrepoly week - Fostering entrepreneurship competences with gamification” címmel), melyben az SZTE GTK vezetésével zajló másik nemzetközi projekt (ISGEE – Implementing Serious Games in Entrepreneurship Education) eredményeit felhasználva egy igazán innovatív, négynapos programon vehetett részt 40 magyar és külföldi hallgató.


Az ISGEE projekt egy Erasmus+ támogatással létrejött nemzetközi partneri együttműködés, melynek célja a digitális és vállalkozói kompetenciák fejlesztése játékos módon, gamifikáció segítségével. A projekt során a hat partner egy olyan ingyenes, mindenki által elérhető játékot és hozzá tartozó tanári felületet hoz létre, mely segítségével nemcsak be lehet vonni a játékot az oktatásba, hanem lehetőség van a tartalom rugalmas alakítására is. Így a végeredmény egy szinte bármilyen kurzushoz illeszthető, élvezetes oktató-játék.


A két projekt együttműködésében az SZTE GTK munkatársai egy négynapos workshopot szerveztek, ahol az EUGLOH szövetség 5 partner-országából érkezett, más-más szinten tanuló (Bsc, Msc, PhD), közel 40 hallgatót igyekeztek játékos és interaktív formában megismertetni a vállalkozói kompetenciákkal, illetve a gamifikációval. Az első napon a vállalkozói szellemiséggel kapcsolatban szerezhettek tudást a hallgatók. A második napon a gamifikáció, illetve ennek felhasználása került a középpontba, és több oktatási célú játékot is kipróbálhattak a tanulók. A harmadik napon a résztvevőknek alkalmuk volt kipróbálni az ISGEE projektben elkészített vállalkozói kompetenciákat fejlesztő játék demo verzióját, melynek során változatos kreatív feladatokat kellett megoldaniuk a hajótörés utáni túlélés stratégiáitól a start-up vállalatokba való befektetési döntésig. Az utolsó napon a három korábbi nap összefoglalásaként a diákok egy csapatfeladatot kaptak, ahol időnyomás alatt kellett egy olyan applikáció ötletét kidolgozniuk, mely játékos módon ösztönzi az embereket a fenntartható magatartásra. E feladat során szükség volt a kreativitásuk mellett a korábbi napokon megtanult készségek felhasználására is.


A pandémiás helyzetre való tekintettel a workshop online módon zajlott, így lehetőség volt digitális, interaktív tanulási és együttműködési módszerek elsajátítására is. A hallgatók az EUGLOH konzorcium minden tagintézményéből [Université Paris-Saclay (Franciaország), Ludwig Maximilian University of Munich (Németország), Lund University (Svédország), University of Porto (Portugália) és Szegedi Tudományegyetem]; képviseltették magukat a workshopon.


A visszajelzések alapján a hallgatók kifejezetten élvezetesnek tartották, hogy játékos módon, nemzetközi csapatban dolgozva tudták elsajátítani a vállalkozói szellemiség alapjait. Reméljük, hogy a jövőben is hasonlóan gyümölcsöző együttműködéseket tudunk létrehozni az oktatás fejlesztésének érdekében!