SZTE GTK Főépület

Turizmus-vendéglátás alapszakkal bővül a Gazdaságtudományi Kar képzési kínálata

A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán a 2020/21-es tanévtől Turizmus-vendéglátás szakon is tanulhatnak magyar és angol nyelven mindazok, akik továbbtanulásukat Szegeden tervezik és érdeklődnek az ágazat iránt. A képzésre 2020. február 15-ig lehet jelentkezni.

A Karon eddig megtalálható Gazdálkodás és menedzsment, Kereskedelem és marketing, valamint Pénzügy és számvitel alapszakok mellett a következő tanévtől elérhetővé válik a Turizmus-vendéglátás alapszak is, amely alapvetően közgazdász végzettséget biztosít, azonban a képzésben résztvevők számára olyan speciális ismeretanyag válik elérhetővé, amellyel a turizmus számos területén el lehet helyezkedni. Az alábbiakban összefoglaltuk az érdeklődők számára az újonnan induló szakkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

A Kar legfőbb célja, hogy a képzés során a hallgatók a munkaerőpiacon is elismert szakmai ismereteket sajátítsanak el, továbbá a képzés kiszolgálja a régióban működő turisztikai és vendéglátóipari szervezeteket magasan képzett, kiváló kommunikációs képességgel és idegen nyelvtudással rendelkező diplomásokkal. Az utóbbi években számos fiatal hagyta el a Dél-Alföldi régiót és választotta az ország más városaiban található felsőoktatási intézményeket annak érdekében, hogy Turizmus-vendéglátás alapképzésben vehessen részt. A képzés indításának köszönhetően a régió jobb perspektívát tud nyújtani a fiatalok számára, valamint a turizmus fejlesztése a gazdasági fejlődés egyik fő kitörési pontja is lehet. Ennek érdekében több mint 30 szervezet – köztük a régió meghatározó szállodái, éttermei, utazási irodái, valamint országos és helyi szervezetei – fejezték ki korábban támogatásukat a szak egyetemi alapképzésben való indításával kapcsolatban.

Szeged az elmúlt években dinamikus fejlődésen ment keresztül idegenforgalom területén, amely a vendégéjszakák növekvő számában is tetten érhető. A hazai nagyvárosok közül Szeged az egyik legvonzóbb turisztikai desztinációnak tekinthető, a szegedi szálláshelyek gyakran rekordbevételről és teltházas időszakokról számolnak be. Nemcsak a belföldi turisták száma nő, egyre több külföldi vendég is ellátogat a napfény városába. Mindehhez nagymértékben hozzájárul, hogy Szeged hírneve a rengeteg szabadidős és gasztronómiai rendezvény és fesztivál miatt széles körben elterjedt. Az ágazatban elért sikerek és az intenzív növekedés a régió turisztikai látványosságai iránt egyértelműen megköveteli a megfelelő szakmai tudással rendelkező munkaerő utánpótlását, amellyel kapcsolatban egyelőre hiány mutatkozik. Az elsőhelyes jelentkezési statisztikákat tekintve elmondható, hogy a korábbi években a Turizmus-vendéglátás alapszak a legnépszerűbb (gazdasági) képzések között helyezkedik el. Az alapszak bevezetése nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy Szeged pozíciója az ágazatban tovább erősödjön.

A képzés többek között az aktuális turizmusipari trendekre és a turisztika korszerű, digitális és online eszközeinek megismerésére, vezetési készségek fejlesztésére, régió- és településmarketingre, valamint országimázs és márkaépítésre fókuszál. A gyakorlatorientált képzés megvalósítását az SZTE egyéb karain dolgozó turizmuskutatók mellett a dél-alföldi turisztikai szakma olyan meghatározó szereplői segítik, akik releváns tapasztalattal rendelkeznek az utazásszervezés és vendéglátóipar területén, valamint számos turisztikai szervezetben szakmai feladatokat látnak el. A képzés során kiemelt hangsúlyt kap a piacorientáltság is, amely többek között olyan speciális területek megjelenésében nyilvánul meg, mint például az online és e-turizmus, a szállodai menedzsment, az utazási irodai marketing, az egészségturisztikai ismeretek, a településmarketing, vagy akár a márkaépítés és a gasztronómia kapcsolata.

A többi gazdaságtudományi alapszaktól eltérően a képzési idő 8 félév, amelyből az utolsó két félévet kötelező szakmai gyakorlattal fogják eltölteni a hallgatók. Ez elősegíti a frissdiplomások gyakorlati ismereteinek és szakmai kapcsolatainak bővítését. A Turizmus-vendéglátás szakon tanuló hallgatóknak a képzés végére két nyelvvizsgát is meg kell szerezniük, amelyhez segítséget nyújtanak az egyetemen működő Idegennyelvi és Kommunikációs Intézet munkatársai által oktatott nyelvi órák, továbbá a képzésben választható idegennyelvi kurzusok. A szakon tanulók ezen idegennyelvi kurzusokat külföldi hallgatókkal közösen teljesíthetik, amely további lehetőséget biztosít a nyelvi készségek fejlesztésére és interkulturális kapcsolatok kialakítására.

A képzés részletes tájékoztatója

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

MSCI

MSCI is organizing an Open Day event on the 27th November. In this event participants will have an exclusive opportunity to take an office tour, meet some representatives of main interest areas (analytics, data, technology, client coverage), and discuss career paths with them and with other colleagues.

Események

Rendezvénynaptár *