Rendezvénynaptár
-
június 10.08:30 - 18:00Regisztrációhoz kötött!
-
augusztus 22.14:00 - 15:00
-
augusztus 23. 08:00 - 25. 20:00
Non-business marketing: szervezeti önkéntesség Magyarországon
Miért éri meg a szervezeteknek az önkéntesség? Mi köze az önkéntességnek a marketinghez? És a szervezetek motivációjához?
Ugyan Magyarországon a szervezeti önkéntesség még meglehetősen gyerekcipőben jár, egyre több szép példát látunk a vállalati felelősségvállalásra. Az adományozáson, a társadalmi célú marketingen és a szponzoráción túl az önkéntesség motivációjával és a marketinggel való összefüggéseivel foglalkoznak a Gazdaságtudományi Kar kutatói.
Az önkéntesség és a marketing összefüggéseit, valamint a vállalatok társadalmi felelősségvállalása mögötti szervezeti motivációt vizsgálva elsősorban arra keresik a kutatók a választ, hogy miért éri meg egy-egy szervezetnek önkéntes tevékenységbe fognia. Az önkéntesség definiálásával, az önkéntességben aktív területek megadásával, az aktivisták jellemzésével és motivációjuk feltárásával igyekeznek hozzájárulni ahhoz, hogy a szervezeti önkéntesség egyre elfogadottabb tevékenységi formaként jelenjen meg, és minél többen lehetséges szervezeti erőforrásként gondolhassunk rá. Az önkéntesség marketing vonatkozásait kutatva kiderül, hogy a szervezet milyen sok területen profitálhat ezen tevékenységek révén, nem beszélve a jó ügy szolgálatáról.
A szervezeti önkéntes programok számos előnnyel kecsegtetnek a szervezet számára, mint például: segítik az alkalmazottak személyes fejlődését (gondolva itt elsősorban a szociális kulcskompetenciákra); segítenek kialakítani a szervezeti kultúrát; hozzájárulnak a közösség formálásához; növelhetik a foglalkoztatottságot; segítik a vállalat pozitív imázsképének kialakítását, kialakíthatnak társadalmi kötelékeket.
Az önkéntesség célcsoportjainak meghatározásán keresztül arra is fény derül, hogy a szervezeti önkéntesség mely területeken aktív hazánkban.
A Gazdaságtudományi Karon zajló kutatások célja, hogy a hazai szervezeti önkéntesség különböző dimenzióit vizsgálva mutassa be azokat a tényezőket, amelyek mentén megragadhatók a társadalmi felelősségvállalás, az önkéntesség és a marketing összefüggései.
→ Az Üzleti Tudományok Intézete kiadványai
A kutatócsoport örömmel osztja meg tapasztalatait az alábbi területeken:
Prof. Dr. Hetesi Erzsébet
egyetemi tanár
Üzleti Tudományok Intézete
Marketing-Menedzsment Szakcsoport