Bezár

Témajavaslatok

Turizmusos hallgatók számára szakdolgozat témajavaslatok (Tourism thesis topics)

Turizmusos hallgatók számára szakdolgozat témajavaslatok (Tourism thesis topics)

2023. október 04.
7 perc

Ács Szilvia

  • A tiszai víziturizmus jelen helyzete és fejlesztési lehetőségei a fenntarthatósági szempontok figyelembe vételével

  • A gasztro fesztiválok szerepe a turizmusban (konkrét példán bemutatva)

  • Környezettudatos és fenntartható turisztikai szolgáltatások, fejleszlesztési lehetőségek a turizmus különböző területén


Barta Zsolt

  • Megvalósult gyógyhelyfejlesztések gazdasági hatásainak vizsgálata

  • Kiemelt turisztikai térségek összehasonlító elemzése gyógytényezők és egészségturisztikai fejlesztések tekintetében

  • Kiemelt turisztikai térségek összehasonlító elemzése szálláshelykínálat, minőség és átlagár tekintetében

  • Turisztikai kártyarendszerekben rejlő értékesítési és marketing lehetősgégek vizsgálatas

  • Egészségturisztikai marketingtevékenység vizsgálata helyi, desztinációs és országos/nemzetközi szinten

  • Turizmusban alkalmazott minősítési rendszerek összehasonlítása, elemzése


Boros Lajos

  • Egy konkrét helyi turizmusfejlesztés bemutatása, elemzése

  • Turizmusfejlesztési stratégiák, céljaik és hatásaik elemzése

  • Generációs különbségek, generációs marketing a turizmusban

  • Fenntarthatóság és turizmus

  • Munkaerőpiaci folyamatok a turizmusban

  • Új turisztikai trendek, termékek bemutatása elemzése

  • Az Airbnb és a hozzá kapcsolódó kihívások, folyamatok


  • Generational differences, generational marketing in tourism
  • Introduction and analysis of a specific local tourism development
  • Labour market trends in tourism
  • Sustainability and tourism
  • Airbnb and related challenges and processes
  • Analysis of new tourism trends, presentation of products
  • Analysis of tourism development strategies, their objectives and impacts
  • Generational differences, generational marketing in tourism
  • Introduction and analysis of a specific local tourism development
  • Labour market trends in tourism
  • Sustainability and tourism

Boros Zoltán

  • Az általános szállodavezetés komplexitása – üzemelés, bevétel- és költséggazdálkodás

  • Bevételgazdálkodási optimalizáció a szállodaiparban

  • A szállodai értékesítés és marketing művészete

  • Modern szállodavezetés - üzleti tervezés és alkalmazkodás az új, extrém gazdasági helyzetekben


  • Complexity of overall hotel management - operation, cost and income management
  • Revenue management optimization in hotel industry
  • The art of hotel sales and marketing
  • Modern hotel management – budgeting and adaptation in new, extreme economical situations


Berki Boglárka

  • Szegénység, szegregáció és a helyi fejlesztési beavatkozások hatásai

  • Fenntartható mobilitásmenedzsment, fenntartható városi mobilitásfejlesztés

  • Fenntartható turizmus


  • Poverty, segregation and the effects of local development interventions
  • Sustainable mobility management, sustainable urban mobility development
  • Sustainable tourism

Fabula Szabolcs

  • Nemzetközi trendek a turizmusban, területi elemzések

  • Turisztikai beruházások terület- és településfejlesztési vonatkozásai

  • Turisztikai fejlesztések kritikai vizsgálata a társadalmi igazságosság szempontjából


  • Critical analysis of tourism development from a social justice perspective
  • International trends in tourism, territorial analysis
  • Regional and urban development aspects of tourism investments

Frauhammer Krisztina

  • Kulturális erőforrások hasznosítása a turizmusban (konkrét példák)

  • A vallási turizmus helyszínei (vagy egy helyszíne) és annak turisztikai bemutatása, elemzése

  • A kulturális turizmus specilis kínálatai (free walking tour, folklór fesztiválok)


Gál István

  • Válságkezelés a szállodamenedzsmentben a COVID-19 tükrében.

  • Az energiaválság kezelése a szállodaiparban az eredményesség megtartása érdekében.

  • Szálláshely kínálat bővítése Magyarországon. (Új vagy felújítandó szálloda a jobb megoldás?)

  • A szálloda, mint vonzó munkahely

  • Szabadon választott téma szállodaüzemeltetés témakörében


Glózik Klára

  • Magyarországi turizmus történetének kutatása: Falusi turizmus térségi és helyi fejlesztési lehetőségei;

  • Falusi turizmus szerepe a turizmusban;

  • Helyi termékek és agroturizmus szerepe a falusi turizmusban;

  • Minősítés és minőség a falusi turizmusban

  • Bor és gasztonómiai turizmus szerepe Magyarország turizmusában:

  • Borok és borrégiók turisztikai lehetőségei;

  • Gasztronómia, hungarikumok a turizmusban

  • A kulturális és aktív turizmus lehetőségének vizsgálata egy adott térségben, településen: Kastélyok és hasznosításuk a turizmusban;

  • Múzeumok, tájházak szerepének vizsgálata a turizmus szemszögéből;

  • Rendezvények,fesztiválok szerepe és lehetőségei a turizmusban;

  • Aktív turizmus Magyarországon: vízi, kerékpáros és lovas, horgászturizmus


Hegedűs Anita

  • Kulturális intézmények, mint turisztikai attrakciók

  • Múzeumok, mint turisztikai vonzerőnövelő tényezők


  • Cultural institutions as tourist attractions
  • Museums as tourist attractions


Kállay Ákos

  • F&B sectors' attitude towards consumers suffering from allergies; allergen handling snapshot
  • Local and sustainable ingredients - consumer relevance and viable procurement strategy
  • Potential benefits and barriers of balanced meal and alternative ingredients usage in food service
  • AI & Robotics in the F&B sector


Kozák Hajnalka

  • Vendéglátóüzlet létrehozása, vendéglátó egységek üzemeltetése

  • Rendezvényszervezés munkafolyamatai. Rendezvényszervezés a vendéglátásban.

  • Etikett protokoll szabályok a turisztikában, vendéglátásban, diplomáciai protokoll.


  • Event management workflow. Event management in catering.
  • Rules of etiquette protocol in tourism, hospitality, diplomatic protocol.
  • Setting up a catering business, running catering outlets

Kriska Olivér

  • Fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás a helymárkázásban

  • Városmarketing és városmárka vizsgálatok települési, régiós összevetésben

  • Fürdővárosok marketingtevékenysége

  • Egy kiválasztott város, mint városmárka vizsgálata


Martyin-Csamangó Zita

  • Új turisztikai trendek (földrajzi) vizsgálata

  • Egészségturisztikai fejlesztések társadalmi-gazdasági hatásainak vizsgálata

  • Egy kiválasztott turisztikai termék helyzete és fejlesztési lehetőségei adott területen

  • Nagyobb turisztikai beruházások környezeti hatásvizsgálata


Mondok Anita

  • Utazói preferenciavizsgálat

  • Szállodai tematizációk (családbarát, felnőttbarát, kisállat-barát, stb.)

  • A generációs különbségek a turisztikai kereslet területén

  • A hazai légiközlekedés keresleti vagy kínálati elemzése


  • Demand or supply analysis of Hungarian air transportation
  • Generational differences in tourism demand
  • Hotel themes (family-friendly, adult-friendly, pet-friendly, etc.)
  • Research in travel preferences

Nagy Gyula

  • A Balaton Kiemelt Turisztikai Térség turisztikai trendjei - problémák és lehetőségek

  • A balatoni gasztro- és borturizmus többszempontú értékelése

  • Urbex és dark turizmus jellemzőinek feltárása

  • Rövid ellátási láncok (REL) és turizmus

  • Turisztikai térségek és a klímaváltozás okozta kihívások, fenntartható turizmus

  • A turizmusfejlesztés lehetőségei a hazai kiemelt turisztikai térségekben

  • Hazai turisztikai szolgáltatók szentiment- és emócióelemzése közösségi média adatok alapján


  • Sustainable tourism and climate change on selected examples
  • The role of urbex and dark tourism in tourism development
  • Short supply chain and tourism
  • Sentiment - and emotion analysis of social media data of tourism service providers

Pál Viktor

  • Az egészségturizmus aktuális folyamatai Magyarországon

  • Egészségturisztikai termékek pozícionálása

  • Az orvosi turizmus fejlesztésének lehetőségei egyes desztinációkban

  • Wellness turizmus - az egyes szereplők eltérő érdekei, céljai

  • Előzetesen egyeztetett turisztikai téma


Prónay Bence

  • Utazási irodai akciók szerepe az utazási döntésekben - Előfoglalástól a Last minute utazásokig

  • Árazási stratégiák az utazási irodáknál - Hatékony-e a teljes árazás?

  • Vágyból valóság? Korábbi utazási tervek és azok megvalósításának elemezése. Valóban uda utaztak ahová előző évben vágytak? Nagymintás elemzés céges adatok alapján.

  • Tudom mit tettél tavaly nyáron, meg tudom-e mondani, hova utazol idén nyáron? Vásárlói minták, életutak kutatása céges adatbázis alapján.

  • Előfizetéses rendszerek a turizmus területén. Hogyan? Kinek?


Pusztai-Szőry Anett

  • Turisztikai kereslet - kínálat analízis Szeged városában

  • Szeged, mint a konferenciaturizmus egyik városa

  • Árazási módszerek változásai az utóbbi években

  • Szabadon választott téma sales (értékesítés) témakörben


Pusztai Bertalan

  • Kulturális erőforrások hasznosítása turisztikai fejlesztésekben

  • Interkulturális kommunikáció és turizmus


  • Intercultural communication and tourism
  • Use of cultural resources in tourism development


Szabó Mihály

  • Hogyan változott a szállodai üzemeltetés a COVID következtében?

  • Az információáramlás hiánya és annak következményei. Mit tehetünk?

  • Bezárjunk vagy nyitva maradjunk? - dilemma a felújítás árnyékában

  • A digitalizáció és a mesterséges intelligenciák (IM) lehetőségei a turizmusban

  • Szeged sport- és kultúrális eseményeinek találkozása a turizmusban működő vállalkozásoknál

  • USP a szállodákban és a gasztronómiában

  • Hatékony szállodai üzemméret - mennyi az elég?

  • Egészség-, wellness- és konferenciaturizmus egy fedél alatt

  • Energia- és környezettudatosság a turizmusban


Török Réka Szabina

  • Városmarketing, városmárka kialakítása

  • Magyarországi nagyvárosok imázsának növelése

  • Élménymarketing eszközök alkalmazása a turizmus ill. a városmarketing keretei között

  • Élménymarketing a kulturális turizmusban

  • Múzeumi élmény, múzeumok látogatottságának növelése marketing eszközökkel


  • City marketing, city branding
  • Enhancing the image of major cities in Hungary
  • Experience marketing in cultural tourism
  • Museum experience, increasing museum attendance through marketing tools
  • Using experience marketing tools in tourism and city marketing

Vida György

  • A regionális versenyképesség és sikeresség gazdasági, társadalmi,valamint földrajzi sajátosságainak vizsgálata

  • Turisztikai desztinációk versenyképességének és sikerességének átfogó elemzése

  • Közösségi platformok (Pl.: Twitter, Instagram, Pinterest stb.) és a turisztikai térségek sikerességének összefüggései

  • Az Airbnb gazdasági, társadalmi és térbeli hatásainak és konfliktusainak vizsgálata

  • Hazai és nemzetközi nyilvánosan működő részvénytársaságok, vállalkozások fejlődésének és térbeli beágyazottságának vizsgálata


  • A comprehensive analysis of the competitiveness and success of tourist destinations
  • Examining the development and spatial embeddedness of domestic and international public limited companies and businesses
  • Examining the economic, social and geographical characteristics of regional competitiveness and success
  • Examining the economic, social and spatial impacts and conflicts of Airbnb
  • Exploring the economic, social and geographical specificities of regional competitiveness and success
  • Spatial distribution issues and their impact

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek