A szakdolgozat megírásához (alapszakon és mesterképzésben egyaránt) kérjük, hogy a konzulenssel előzetesen egyeztessen a szakdolgozati témájáról.
Kérjük, hogy a téma- és konzulensválasztás során tartsa szem előtt az alábbiakat:
- A Szakdolgozat választó űrlap kitöltése és a konzulenssel való aláíratása jelenti a hivatalos konzulens választást.
- Az itt megjelölt témák iránymutatást szolgálnak, ezeken felül egyéb - a konzulens által elfogadott - témában is lehet szakdolgozatot készíteni.
- Mielőtt leadná szakdolgozói jelentkezését, kérjük, hogy részletesen olvassa át a kiírt szakdolgozati témákat, valamint előzetesen egyeztessen a témavezetővel a fogadóórában vagy e-mail-ben.
A táblázatban az adott oktató kérdéses félévre vonatkozó szabad kapacitása látható.
A kitöltött szakdolgozat választó űrlapot a Modulo rendszeren kérjük leadni.
Dús Judit
intézeti adminisztrátor
Molnárné Rómer Melinda
intézeti adminisztrátor
Baráth Lajos
- A kórház, mint bonyolult üzem, és annak gazdálkodási tervezési-rendszere
- A kórházi gyógyszergazdálkodás kérdései, kiemelten a tervezésre, Unit-dose rendszerre
- Az egészségügy finanszírozási rendszere és annak problémái
Béla-Csovcsics Andrea
- A nonbusiness marketing sajátosságai (nonprofit szervezetek, közüzemi szervezetek és költségvetési közszolgáltató szervezetek marketing tevékenysége; egyéni és szervezeti önkéntesség; társadalmi felelősségvállalás; zöldmarketing, ügymarketing; társadalmi célú marketing)
- Szolgáltatásmarketing területéhez kapcsolódó kérdések, témák
- Az értékesítési politika területéhez kapcsolódó kérdések, témák
- Marketingkommunikáció területéhez kapcsolódó kérdések, témák
- Véradással kapcsolatos motivációk és attitűdök vizsgálata
- Fenntarthatóság, digitalizáció és önkéntesség
- Egyéb egyeztetett téma
Bodó Regina
- Gazdasági válság hatása a fiskális politikára
- Fenntarthatóság a pénzügyekben
- Euróövezet gazdasági helyzete
Bundság Éva
- A fogyasztás szociológiai és marketing megközelítései
- Fogyasztói döntéseket befolyásoló tényezők vizsgálata
- Kerékpározás vizsgálata fogyasztói piacon
- Életstílus kutatások, életstílus alapú szegmentáció, életstílus szerepe a fogyasztói döntésekben
- Közösségi média, online marketing
Farkas Tamás
Az Üzleti Hálózatok és Stratégia szakcsoport oktatói esetében nem egyéni, hanem szakcsoporti szinten történik a szakdolgozati témákra való jelentkezés, ezáltal a konzulensválasztás is.
A Szakcsoport oktatói (Farkas Tamás, Kálmán Melitta, Mátó Ágnes Réka, Tarjányi Margit, Dr. Vilmányi Márton) által kiajánlott szakdolgozati témák, illetve a témajavaslatokra való jelentkezési felület itt találod.
Garamhegyi Ábel
- Customer experience differences in regions related to hospitality industry
- Comparison of business practices and potential conflicts in Asian countries
The thesis should find and explain relevant differences in business practices in Asia vs. Europe. The work should have a detailed scientific focus on the root-cause of the differences and line up best and worst examples to bridge those, including own suggestions.
- Analysis of one well documented international negotiation (e.g. WTO, Turkey-EU refugee talks etc.).
The thesis should introduce and evaluate the parties’ strategy and tactics based on sorrow media research and available public documents.
- Comparative analysis of pricing/product policy of firms on international markets
The thesis should find and explain relevant differences in strategies and practices of certain companie(s) active in different markets. It should compare the product/pricing model of the chosen company based on publicly available information as well as own primary research.
Glózik Klára
- Turisztikai rendezvények hatása a desztinációkban
- Rendezvényszervezés aktuális kérdései
- Turisztikai szervezetek működése
Gyulai Zsófia
- Online marketing megoldások: Hírlevélmarketing, social media marketing, keresőmarketing (SEO, SEA)
- Webergonómia, webanalitika
- Inbound marketing
- Integrált marketingkommunikáció
- Online vásárlói útvonal térképezés
Prof. Dr. Hetesi Erzsébet
- A fogyasztói elégedettség és a lojalitás vizsgálata (elégedettség definiálása, lojalitás modellezése, mérése, empirikus vizsgálat egy adott cég, vagy termék/szolgáltatás kapcsán)
- A közüzemi szolgáltatók (ára, gáz, víz stb.) marketing tevékenységének sajátosságai
- A fogyasztás szociológiai és marketing megközelítései (a fogyasztás új funkciói, megkülönböztető szerepe, a márkák szerepe a megkülönböztetésben)
- Új termékek bevezetésének folyamata konkrét termék, vagy szolgáltatás kapcsán
- A válság hatása a fogyasztói és a B2B lojalitásra
- A nonbusiness és a nonprofit marketing sajátosságai
Honti Tamás
- Politikai marketing: a politikai marketing és a választói magatartás (gazdasági és szimbolikus szavazás) kapcsolata
- Fogyasztói magatartás: az értékek szerepe a fogyasztói döntéshozatalban
- Kampánytervezés és reklám: marketingkommunikációs kampányok kreatív- és médiatervezésének kérdései
- Public Relations és médiakapcsolatok: a médiafogyasztás és a médiahatás vizsgálata
- Munkáltatói márkaépítés (employer branding): a fiatalok munkahelyválasztási preferenciáinak vizsgálata a marketing, a PR és a HR szemléletmódjának ötvözése révén
- Sportmarketing - a labdarúgás és más sportok marketingszempontból való megközelítése: klubok és játékosok márkaépítése; a szurkolók mint fogyasztók vizsgálata; a futball szakmai teljesítmény és az üzleti letjesítmény közötti kapcsolatok elemzése; a sportmédia átalakú szerepének viszgálata
Huszár Sándor
-
(Online) marketing eszközök és módszerek használatának, elfogadásának, hatékonyságának vizsgálata lakosság vagy vállalkozások körében
-
Szimbolikus fogyasztás, fogyasztó-termék közötti kapcsolat vizsgálata kvantitatív és/vagy kvalitatív módszerekkel
-
Női és férfi szerepek, vélemények vizsgálata marketingkommunikáció esetén
-
Közösségi média használati szokások vizsgálata lakosság körében, illetve a közösségi média szerepe a vállalati marketingkommunikáció során
-
Vásárlási és fogyasztói döntések vizsgálata termékek és szolgáltatások esetén (termék és szolgáltatás megjelölés szükséges jelentkezéskor, például: borok, esküvői szolgáltatások, elektronikai eszközök, stb.)
-
Véradással kapcsolatos attitűdök vizsgálata lakosság körében
-
B2B - Ügyfél elégedettség, lojalitás és ügyfél-orientáció mérése szervezeti piacon kérdőíves módszerekkel
-
Új technológiák / szolgáltatások piacra vezetésével kapcsolatos felhasználói elfogadás vizsgálata (technológia, szolgáltatás megjelölése szükséges jelentkezéskor)
Dr. Imreh Szabolcs
Menedzsment
- Szervezetek általános irányítása (tetszőleges témában a négy menedzsment alaptevékenységtől a stratégia alkotásig) Javaslat: a megfelelő elméleti megalapozás mellett konkrét vállalkozás(ok) bemutatása és elemzése/értékelése az alkalmazási képesség bizonyítására
- Szervezetek fejlődése és növekedése (növekedési motivációktól a fejlődési lehetőségekig, a kitüntetett pontok bemutatásával.) Javaslat: a megfelelő elméleti megalapozás mellett konkrét vállalkozás(ok) bemutatása és elemzése/értékelése az alkalmazási képesség bizonyítására
Vállalkozásfejlesztés
- Vállalkozásfejlesztési beavatkozások bemutatása és értékelése. Javaslat: legjobb gyakorlatok feltérképezése, hazai gyakorlatban is adaptálható külföldi példák szintetizálása
- Hálózatosodás ösztönzése mint egy speciális vállalkozásfejlesztési beavatkozás. Javaslat: legjobb gyakorlat feltérképezése, hazai gyakorlatban is adaptálható külföldi példák szintetizálása
- Donorfinanszírozott és uniós társfinanszírozású fejlesztések szerepe a vállalkozásfejlesztésben, különös tekintettel a projektek generálására és megvalósítására. Javaslat: egy típus értékelő elemzése konkrét esetpéldákkal alátámasztva
Dr. Imreh-Tóth Mónika
- Induló vállalkozások közösségi médiában történő megjelenésének megtervezése, az alkalmazott eszközök és módszerek áttekintő vizsgálata, a lehetséges alkalmazható megoldások értékelő elemzése, konkrét javaslatok megfogalmazása
- Női vállalkozók helyzetének áttekintése, csoportosítási lehetőségek feltérképezése (pályakezdő, mompreneur), specialitásuk számbavétele, valamint támogatási lehetőségek elemzése
- Vállalkozóvá válás elősegítése – fiatalok (pl. hallgatók) támogatásának lehetőségei, korábbi programok sikereségének vizsgálata
- Startup vállalkozások helyzetének bemutatása, sikerességi tényezők felkutatása, finanszírozásai lehetőségek elemzése, illetve a hazai startup ökoszisztéma helyzetének feltérképezése
- A kis- és középvállalatok alternatív finanszírozási lehetősége: a közösségi finanszírozás lehetőségei, hatékonysága, illetve a sikerességi tényezők azonosítása
- Bármely, előzetesen egyeztetett, szabadon választott téma
Dr. Juhász Zoltán
- A betegelégedettség felmérése a sürgősségi betegellátásban
- A betegelégedettség jellemzői magán-egészségügyi szolgáltatóknál
- Organikus élelmiszerekkel kapcsolatos fogyasztói szokások és attitűd egyetemi hallgatóknál
- A szolgáltatásmarketing szerepe a tárgyi környezet kialakításában a jövő egészségügyében
- Magán-egészségügyi szolgáltatók online marketing tevékenységének elemzése
- Állami egészségügyi intézmények online marketing tevékenységének elemzése
Kálmán Melitta
Az Üzleti Hálózatok és Stratégia szakcsoport oktatói esetében nem egyéni, hanem szakcsoporti szinten történik a szakdolgozati témákra való jelentkezés, ezáltal a konzulensválasztás is.
A Szakcsoport oktatói (Farkas Tamás, Kálmán Melitta, Mátó Ágnes Réka, Tarjányi Margit, Dr. Vilmányi Márton) által kiajánlott szakdolgozati témák, illetve a témajavaslatokra való jelentkezési felület itt találod.
Kazár Klára
- Statisztikai modellek, vizsgálatok alkalmazása a fogyasztói-magatartás kutatásában
- Az elégedettség vizsgálata egy adott termék/szolgáltatás esetén
- A lojalitás vizsgálata egy adott termék/szolgáltatás esetén
- Márkaközösségek vizsgálata egy adott termék/szolgálatás esetén
- Egyéb megbeszélt téma
Dr. Kéri Anita
- Felsőoktatási marketing
- Hallgatók intézményválasztási motivációja
- Felsőoktatási nemzetköziesedés és külföldi hallgatók
- Fogyasztói elvárások, elégedettség és lojalitás
- A nonbusiness és nonprofit marketing sajátosságai
Dr. Kincsesné Dr. Vajda Beáta
- Pénzzel kapcsolatos attitűdök, a pénzzel kapcsolatos viselkedés háttértényezői
- Impulzív vagy kényszeres vásárlási szokások vizsgálata
- Szociálpszichológiai jelenségek vizsgálata a menedzsmentben, marketingben
Dr. Kovács Péter
- Elöregedő társadalom
- Pénzügyi kultúra vizsgálata
- Előrejelzések készítése, statisztikai, matematikai modellek alkalmazása, elemzések készítése az üzleti, gazdasági életben
- Társadalomstatisztikai problémák statisztikai vizsgálata (pld: oktatás, egészségügy, jövedelmek, szegénység, stb.)
- Egyéb megbeszélt téma
Dr. Kürtösi Zsófia
- Emberi erőforrás menedzsment (alapszak, mesterszak)
- Emberi erőforrás menedzsment témakörök bármelyike (pl. kiválasztási rendszerek fejlesztése, teljesítményértékelés, munkaerőhiány megoldása, a pandémia okozta változások a HRM területén, a munka és magánélet egyensúlyát segítő eszközrendszerek, munkahelyi jóllét, stb.)
- Munkaerőpiaccal kapcsolatos témakörök (speciális munkaerőpiaci csoportok lehetőségei)
- Szervezetszociológia (mesterszak)
- A munkaszervezet emberi oldala: nők és férfiak a posztmodern szervezetben
Kuruczleki Éva
- Pénzügyi kultúra kutatása: a pénzügyi kultúra mindazon készségek, képességek, attitűdök és viselkedés, amely szükséges a megalapozott pénzügyi döntések és végső soron a pénzügyi jóllét megteremtéséhez. A témakör részeként lehetséges kutatási téma egyének (pl. hallgatók, felnőtt lakosság, stb.) pénzügyi kultúra kutatása vagy már meglevő nemzetközi mérések eredményeinek összehasonlítása.
- Statisztikai elemzések: társadalmi-gazdasági témakörök vizsgálata statisztikai eszközökkel, kereskedelem és marketing szakosok esetén a kötelező primer kutatás elvégzése bármilyen szabadon választott témakörben statisztikai eszközök segítségével
- Hálózatelemzés: társadalmi-gazdasági hálózatok és folyamatok vizsgálata hálózatok és gráfok segítségével
- Európai Integráció: az Európai Unió társadalmi vagy gazdasági folyamatainak vizsgálata, például a négy szabadság evolúciójának vagy kereskedelmi kapcsolatok alakulásának vizsgálata
Dr. Majó-Petri Zoltán
- "Információs társadalom gazdasága": iparágak, szektorok fejlődése és az internet szerepe. Átalakuló vállalati gazdaságtan: hierarchiák és hálózatok. Információs stratégiák, információs társadalom stratégiák gazdasági vonatkozásai: MITS, eEurope programok. A téma feldolgozása kapcsán javasolt webes összehasonlító kutatások lebonyolítása.
- "Információ menedzsment": szervezetek információs rendszerei, az adat-információ-tudás folyamatok menedzsmentje. Információs rendszerek: tranzakciós rendszerek, vállalatirányítás, vezetői információs rendszerek (ERP, VIR, üzleti intelligencia, adatbányászat, elektronikus humán erőforrás menedzsment). A téma feldolgozása kapcsán javasolt egy adott vállalat információs rendszerének/rendszereinek elemzését elvégezni.
- "Szervezetek és az e-business": dotcom és virtulális vállalatok, elektronikus kereskedelmi megoldások, elektronikus piacterek: B2B, B2C, C2C. Elektronikus kormányzat, eMagyarország. A téma feldolgozása kapcsán javasolt egy működőd e-business megoldás/probléma elemző bemutatása.
- "Wikinómia - "közösségi ökonómia": collaborativ filtering - közösségi szűrés, új típusú munkavégzés, innovatív megoldások. A webes/virtuális/online közösségek fejlődése és értékteremtése. A téma feldolgozása kapcsán javasolt a virtuális közösségek elemző bemutatása.
Dr. Málovics Éva
- A családi vállalat jellegzetességei, vezetése és változásai
Mátó Ágnes
Az Üzleti Hálózatok és Stratégia szakcsoport oktatói esetében nem egyéni, hanem szakcsoporti szinten történik a szakdolgozati témákra való jelentkezés, ezáltal a konzulensválasztás is.
A Szakcsoport oktatói (Farkas Tamás, Kálmán Melitta, Mátó Ágnes Réka, Tarjányi Margit, Dr. Vilmányi Márton) által kiajánlott szakdolgozati témák, illetve a témajavaslatokra való jelentkezési felület itt találod.
Dr. Prónay Szabolcs
- A fogyasztók újdonságokhoz való viszonya, innováció adaptáció.
- Fogyasztók önvezető járművekhez való attitűdjének vizsgálata.
- Életstílus kutatások: Az életstílus mérése, az életstílus alapú szegmentáció, az életstílus szerepe a fogyasztói döntésekben, az életstílus és a társadalmi státusz kapcsolata.
- Szimbolikus fogyasztás: A márkák imázsának szerepe a fogyasztói döntéshozatalban, a márkaszemélyiség és az énkép közötti kapcsolat.
Dr. Pusztai Bertalan
- Kulturális erőforrások hasznosítása turisztikai fejlesztésekben
- Interkulturális kommunikáció és turizmus
Rácz Tamás
- Bank és tőkepiac
- Monetáris és fiskális politika
- Pénzügyi kultúra
- Előrejelzések készítése, statisztikai, matematikai modellek alkalmazása, elemzések készítése az üzleti, gazdasági életben
- Egyéb megbeszélt téma
Repisky Máté
- Személyiségvonások és üzleti jelenségek kapcsolata (például: előnyös vállalkozói, vezetői, értékesítői tulajdonságok; személyiségtípusok munkahelyi konfliktusai és megoldásuk)
- Motiváció és célok szerepe az üzleti életben (például: adott szakma választás vagy vállalkozásindítás motivációs háttere; munkatársak motiválása; eltérő szükségletekből fakadó munkahelyi ellentétek; célok kihívóságának vizsgálata)
- Üzleti döntéseink háttere (például: célok, kulturális vagy épp kognitív torzítások és heurisztikák hatásai az üzleti szereplők döntéseire)
- Megküzdés a stresszel és nehéz üzleti helyzetekkel
- Vállalkozói kudarc (például: hogyan hat a vállalkozóra; mit tanul belőle; miként küzdi le a következményeit)
- Fenntartható vállalkozástan kérdései (például: társadalmi vagy környezeti vállalkozások hazai helyzete, nehézségeik, erősségeik)
Dr. Révész Balázs
- Kapcsolati marketing és CRM a B2B piacon: a szervezetek közötti marketing kapcsolatok fejlődése, alakulása
- Kapcsolati marketing és CRM a B2C piacon: az ügyfelek partnerként kezelésének jelensége a vállalati gyakorlatban
- Ügyfélkapcsolat menedzsment - technológia vagy orientáció?
- Reklámhatékonyság
- Online marketing – online ajánlórendszerek, collaborative filtering
- Felsőoktatási intézmények marketingje
Sikó Beáta
- Marketingkommunikáció
- Online marketingkommunikációs eszközök hatékonyságmérése
- Online targetálási lehetőségek vizsgálata
- Szemmozgáskövetésen alapuló vizsgálatok
Tarjányi Margit
Az Üzleti Hálózatok és Stratégia szakcsoport oktatói esetében nem egyéni, hanem szakcsoporti szinten történik a szakdolgozati témákra való jelentkezés, ezáltal a konzulensválasztás is.
A Szakcsoport oktatói (Farkas Tamás, Kálmán Melitta, Mátó Ágnes Réka, Tarjányi Margit, Dr. Vilmányi Márton) által kiajánlott szakdolgozati témák, illetve a témajavaslatokra való jelentkezési felület itt találod.
Török Réka Szabina
- Városmarketing, városmárka kialakítása
- Magyarországi nagyvárosok imázsának növelése
- Élménymarketing eszközök alkalmazása a turizmus ill. a városmarketing keretei között
- Élménymarketing a kulturális turizmusban
- Múzeumi élmény, múzeumok látogatottságának növelése marketing eszközökkel
Tóth Janka
- Társadalmi vállalkozások működése, működésével kapcsolatos sajátosságok
- Hibrid vállalkozások, kettős célrendszer
- Társadalmi vállalkozások típusai, választott típus sajátosságai, hazai feltérképezése
Ujházi Tamás
- A tökéletes C-vitamin nyomában: Fogyasztói preferenciák vizsgálata
- Digitális egészség: Hogyan fogadják a betegek az új technológiákat?
- A betegelégedettséget befolyásoló tényezők vizsgálata
Dr. Vida György
- A regionális versenyképesség és sikeresség gazdasági, társadalmi,valamint földrajzi sajátosságainak vizsgálata
- Examining the economic, social and geographical characteristics of regional competitiveness and success
- Régió és településmarketing esettanulmányok
- Az Airbnb gazdasági, társadalmi és térbeli hatásainak és konfliktusainak vizsgálata
- Hazai és nemzetközi nyilvánosan működő részvénytársaságok, vállalkozások fejlődésének és térbeli beágyazottságának vizsgálata
- Bármely, előzetesen egyeztetett, szabadon választott téma
Dr. Vilmányi Márton
Az Üzleti Hálózatok és Stratégia szakcsoport oktatói esetében nem egyéni, hanem szakcsoporti szinten történik a szakdolgozati témákra való jelentkezés, ezáltal a konzulensválasztás is.
A Szakcsoport oktatói (Farkas Tamás, Kálmán Melitta, Mátó Ágnes Réka, Tarjányi Margit, Dr. Vilmányi Márton) által kiajánlott szakdolgozati témák, illetve a témajavaslatokra való jelentkezési felület itt találod.
Vizi Noémi
- Divatipar, digitalizáció megjelenése a divatiparban, divatipari termékek fogyasztása, fast fashion
- Énmárka
- Employer branding