Bezár

Témajavaslatok

Üzleti Tudományok Intézete szakdolgozat témajavaslatai

Üzleti Tudományok Intézete szakdolgozat témajavaslatai

2016. szeptember 29.
1 perc

A szakdolgozat megírásához (alapszakon és mesterképzésben egyaránt) kérjük, hogy a konzulenssel előzetesen egyeztessen a szakdolgozati témájáról.

Kérjük, hogy a téma- és konzulensválasztás során tartsa szem előtt az alábbiakat:

  • A Szakdolgozat választó űrlap kitöltése és a konzulenssel való aláíratása jelenti a hivatalos konzulens választást.
  • Az itt megjelölt témák iránymutatást szolgálnak, ezeken felül egyéb - a konzulens által elfogadott - témában is lehet szakdolgozatot készíteni.
  • Mielőtt leadná szakdolgozói jelentkezését, kérjük, hogy részletesen olvassa át a kiírt szakdolgozati témákat, valamint előzetesen egyeztessen a témavezetővel a fogadóórában vagy e-mail-ben.

A kitöltött szakdolgozat választó űrlapot a Modulo rendszeren kérjük leadni.



Dr. Baráth Lajos

  • A kórház, mint bonyolult üzem, és annak gazdálkodási tervezési-rendszere
  • A kórházi gyógyszergazdálkodás kérdései, kiemelten a tervezésre, Unit-dose rendszerre
  • Az egészségügy finanszírozási rendszere és annak problémái

Béla-Csovcsics Andrea

  • A nonbusiness marketing sajátosságai (nonprofit szervezetek, közüzemi szervezetek és költségvetési közszolgáltató szervezetek marketing tevékenysége; egyéni és szervezeti önkéntesség; társadalmi felelősségvállalás (CSR); zöldmarketing, ügymarketing; társadalmi célú marketing)
  • Szolgáltatásmarketing területéhez kapcsolódó kérdések, témák
  • Az értékesítési politika területéhez kapcsolódó kérdések, témák
  • Marketingkommunikáció területéhez kapcsolódó kérdések, témák
  • Véradással kapcsolatos motivációk és attitűdök vizsgálata
  • Egyéb egyeztetett téma

Czégény László

  • Szolgáltatásminőség-kutatás
  • Elégedettségmérés szolgáltatástermékek esetében
  • A páciensi elvárások feltérképezése
  • A betegelégedettségre ható tényezők vizsgálata
  • Az orvosok magán- és közegészségügyi szolgáltatáshoz való attitűdjének vizsgálat
  • A páciensek pénzügyi lehetőségeinek hatása az észlelt minőségére

Dandczné Bundság Éva

  • A fogyasztás szociológiai és marketing megközelítései
  • Fogyasztói döntéseket befolyásoló tényezők vizsgálata
  • Kerékpározás vizsgálata fogyasztói piacon
  • Életstílus kutatások, életstílus alapú szegmentáció, életstílus szerepe a fogyasztói döntésekben
  • Közösségi média, online marketing

Farkas Tamás


Az Üzleti Hálózatok és Stratégia szakcsoport oktatói esetében nem egyéni, hanem szakcsoporti szinten történik a szakdolgozati témákra való jelentkezés, ezáltal a konzulensválasztás is.

A Szakcsoport oktatói (Farkas Tamás, Kálmán Melitta, Mátó Ágnes Réka, Tarjányi Margit, Dr. Vilmányi Márton) által kiajánlott szakdolgozati témák, illetve a témajavaslatokra való jelentkezési felület itt találod.

Dr. Garamhegyi Ábel

  • Customer experience differences in regions related to hospitality industry
  • Comparison of business practices and potential conflicts in Asian countries

    The thesis should find and explain relevant differences in business practices in Asia vs. Europe. The work should have a detailed scientific focus on the root-cause of the differences and line up best and worst examples to bridge those, including own suggestions.

  • Analysis of one well documented international negotiation (e.g. WTO, Turkey-EU refugee talks etc.).

    The thesis should introduce and evaluate the parties’ strategy and tactics based on sorrow media research and available public documents.

  • Comparative analysis of pricing/product policy of firms on international markets

    The thesis should find and explain relevant differences in strategies and practices of certain companie(s) active in different markets. It should compare the product/pricing model of the chosen company based on publicly available information as well as own primary research.

Dr. Glózik Klára

  • Turisztikai rendezvények hatása a desztinációkban
  • Rendezvényszervezés aktuális kérdései
  • Turisztikai szervezetek működése

Dr. Gyulai Zsófia

  • Online marketing megoldások: Hírlevélmarketing, social media marketing, keresőmarketing (SEO, SEA)
  • Webergonómia, webanalitika
  • Inbound marketing
  • Integrált marketingkommunikáció
  • Online vásárlói útvonal térképezés

Prof. Dr. Hetesi Erzsébet

  • A fogyasztói elégedettség és a lojalitás vizsgálata (elégedettség definiálása, lojalitás modellezése, mérése, empirikus vizsgálat egy adott cég, vagy termék/szolgáltatás kapcsán)
  • A közüzemi szolgáltatók (ára, gáz, víz stb.) marketing tevékenységének sajátosságai
  • A fogyasztás szociológiai és marketing megközelítései (a fogyasztás új funkciói, megkülönböztető szerepe, a márkák szerepe a megkülönböztetésben)
  • Új termékek bevezetésének folyamata konkrét termék, vagy szolgáltatás kapcsán
  • A válság hatása a fogyasztói és a B2B lojalitásra
  • A nonbusiness és a nonprofit marketing sajátosságai

Dr. Honti Tamás

  • Politikai marketing: a politikai marketing és a választói magatartás (gazdasági és szimbolikus szavazás) kapcsolata
  • Fogyasztói magatartás: az értékek szerepe a fogyasztói döntéshozatalban
  • Kampánytervezés és reklám: marketingkommunikációs kampányok kreatív- és médiatervezésének kérdései
  • Public Relations és médiakapcsolatok: a médiafogyasztás és a médiahatás vizsgálata
  • Munkáltatói márkaépítés (employer branding): a fiatalok munkahelyválasztási preferenciáinak vizsgálata a marketing, a PR és a HR szemléletmódjának ötvözése révén
  • Sportmarketing - a labdarúgás és más sportok marketingszempontból való megközelítése: klubok és játékosok márkaépítése; a szurkolók mint fogyasztók vizsgálata; a futball szakmai teljesítmény és az üzleti letjesítmény közötti kapcsolatok elemzése; a sportmédia átalakú szerepének viszgálata

Huszár Sándor

  • (Online) marketing eszközök és módszerek használatának, elfogadásának, hatékonyságának vizsgálata lakosság vagy vállalkozások körében
  • Szimbolikus fogyasztás, fogyasztó-termék közötti kapcsolat vizsgálata kvantitatív és/vagy kvalitatív módszerekkel
  • Elektronikus kereskedelmi trendek, a távol-keleti webáruházak térnyerése és a vásárlói magatartás változása
  • Szimbolikus fogyasztás, fogyasztó-termék közötti kapcsolat vizsgálata kvantitatív és/vagy kvalitatív módszerekkel
  • Női és férfi szerepek, vélemények vizsgálata marketingkommunikáció esetén
  • Vásárlási és fogyasztói döntések vizsgálata termékek és szolgáltatások esetén (termék és szolgáltatás megjelölés szükséges jelentkezéskor, például: borok, esküvői szolgáltatások, elektronikai eszközök, stb.)
  • Véradással kapcsolatos attitűdök vizsgálata lakosság körében
  • B2B - Ügyfél elégedettség, lojalitás és ügyfél-orientáció mérése szervezeti piacon kérdőíves módszerekkel
  • Új technológiák / szolgáltatások piacra vezetésével kapcsolatos felhasználói elfogadás vizsgálata (technológia, szolgáltatás megjelölése szükséges jelentkezéskor)

Dr. Juhász Zoltán

  • A betegelégedettség felmérése a sürgősségi betegellátásban
  • A betegelégedettség jellemzői magán-egészségügyi szolgáltatóknál
  • Organikus élelmiszerekkel kapcsolatos fogyasztói szokások és attitűd egyetemi hallgatóknál
  • A szolgáltatásmarketing szerepe a tárgyi környezet kialakításában a jövő egészségügyében
  • Magán-egészségügyi szolgáltatók online marketing tevékenységének elemzése
  • Állami egészségügyi intézmények online marketing tevékenységének elemzése

Kálmán Melitta


Az Üzleti Hálózatok és Stratégia szakcsoport oktatói esetében nem egyéni, hanem szakcsoporti szinten történik a szakdolgozati témákra való jelentkezés, ezáltal a konzulensválasztás is.

A Szakcsoport oktatói (Farkas Tamás, Kálmán Melitta, Mátó Ágnes Réka, Tarjányi Margit, Dr. Vilmányi Márton) által kiajánlott szakdolgozati témák, illetve a témajavaslatokra való jelentkezési felület itt találod.

Dr. Kéri Anita

  • Felsőoktatási marketing
  • Hallgatók intézményválasztási motivációja
  • Felsőoktatási nemzetköziesedés és külföldi hallgatók
  • Fogyasztói elvárások, elégedettség és lojalitás
  • A nonbusiness és nonprofit marketing sajátosságai

Dr. Kincsesné Dr. Vajda Beáta

  • Munkahelyi stressz, munkahelyi technostressz összetevőinek és következményeinek vizsgálata
  • Pénzzel kapcsolatos attitűdök, a pénzzel kapcsolatos viselkedés háttértényezői
  • Szociálpszichológiai jelenségek vizsgálata a menedzsmentben, marketingben

Dr. Kürtösi Zsófia

  • Emberi erőforrás menedzsment (alapszak, mesterszak)
    - Emberi erőforrás menedzsment témakörök bármelyike (pl. kiválasztási rendszerek fejlesztése, teljesítményértékelés, munkaerőhiány megoldása, a pandémia okozta változások a HRM területén, a munka és magánélet egyensúlyát segítő eszközrendszerek, munkahelyi jóllét, stb.)
    - Munkaerőpiaccal kapcsolatos témakörök (speciális munkaerőpiaci csoportok lehetőségei)
  • Szervezetszociológia (mesterszak)
    - A munkaszervezet emberi oldala: nők és férfiak a posztmodern szervezetben

Dr. Majó-Petri Zoltán

  • "Információs társadalom gazdasága": iparágak, szektorok fejlődése és az internet szerepe. Átalakuló vállalati gazdaságtan: hierarchiák és hálózatok. Információs stratégiák, információs társadalom stratégiák gazdasági vonatkozásai: MITS, eEurope programok. A téma feldolgozása kapcsán javasolt webes összehasonlító kutatások lebonyolítása.
  • "Információ menedzsment": szervezetek információs rendszerei, az adat-információ-tudás folyamatok menedzsmentje. Információs rendszerek: tranzakciós rendszerek, vállalatirányítás, vezetői információs rendszerek (ERP, VIR, üzleti intelligencia, adatbányászat, elektronikus humán erőforrás menedzsment). A téma feldolgozása kapcsán javasolt egy adott vállalat információs rendszerének/rendszereinek elemzését elvégezni.
  • "Szervezetek és az e-business": dotcom és virtulális vállalatok, elektronikus kereskedelmi megoldások, elektronikus piacterek: B2B, B2C, C2C. Elektronikus kormányzat, eMagyarország. A téma feldolgozása kapcsán javasolt egy működőd e-business megoldás/probléma elemző bemutatása.
  • "Wikinómia - "közösségi ökonómia": collaborativ filtering - közösségi szűrés, új típusú munkavégzés, innovatív megoldások. A webes/virtuális/online közösségek fejlődése és értékteremtése. A téma feldolgozása kapcsán javasolt a virtuális közösségek elemző bemutatása.

Dr. Málovics Éva

  • A családi vállalat jellegzetességei, vezetése és változásai

Mátó Ágnes Réka


Az Üzleti Hálózatok és Stratégia szakcsoport oktatói esetében nem egyéni, hanem szakcsoporti szinten történik a szakdolgozati témákra való jelentkezés, ezáltal a konzulensválasztás is.

A Szakcsoport oktatói (Farkas Tamás, Kálmán Melitta, Mátó Ágnes Réka, Tarjányi Margit, Dr. Vilmányi Márton) által kiajánlott szakdolgozati témák, illetve a témajavaslatokra való jelentkezési felület itt találod.

Dr. Prónay Szabolcs

  • A fogyasztók újdonságokhoz való viszonya, innováció adaptáció.
  • Fogyasztók önvezető járművekhez való attitűdjének vizsgálata.
  • Életstílus kutatások: Az életstílus mérése, az életstílus alapú szegmentáció, az életstílus szerepe a fogyasztói döntésekben, az életstílus és a társadalmi státusz kapcsolata.
  • Szimbolikus fogyasztás: A márkák imázsának szerepe a fogyasztói döntéshozatalban, a márkaszemélyiség és az énkép közötti kapcsolat.

Dr. Pusztai Bertalan

  • Kulturális erőforrások hasznosítása turisztikai fejlesztésekben
  • Interkulturális kommunikáció és turizmus

Dr. Repisky Máté

  • Munkahelyi és vállalkozói stressz (például: munkahelyi stressz források; vezetők szerepe a stressz kialakulásában és kezelésében; megküzdés a munkahelyi stresszel; munka-magánélet egyensúlya)
  • Biztos racionálisak az üzleti döntéseink? (például: kulturális normák, érzelmek vagy épp kognitív torzítások és heurisztikák hatása különféle gazdasági döntésekre [pl. befektetés, karrierválasztás, vásárlás, stb.])
  • Munkahelyi motiváció (például: munkatársak motiválása; eltérő értékrendből vagy szükségletekből fakadó munkahelyi ellentétek kezelése, eltérő igények megértése)
  • Személyiségvonások az üzleti életben (például: milyen tulajdonságok előnyösek egy-egy szakmához; miként kezelhetőek hatékonyan az eltérő személyiségből fakadó konfliktusok egy munkahelyen; hogyan befolyásolja a fogyasztásunkat, reklámokra adott válaszunkat a személyiségünk)

Dr. Révész Balázs

  • Kapcsolati marketing és CRM a B2B piacon: a szervezetek közötti marketing kapcsolatok fejlődése, alakulása
  • Kapcsolati marketing és CRM a B2C piacon: az ügyfelek partnerként kezelésének jelensége a vállalati gyakorlatban
  • Ügyfélkapcsolat menedzsment - technológia vagy orientáció?
  • Reklámhatékonyság
  • Online marketing – online ajánlórendszerek, collaborative filtering
  • Felsőoktatási intézmények marketingje

Sikó Beáta

  • Marketingkommunikáció
  • Online marketingkommunikációs eszközök hatékonyságmérése
  • Online targetálási lehetőségek vizsgálata
  • Szemmozgáskövetésen alapuló vizsgálatok

Tarjányi Margit


Az Üzleti Hálózatok és Stratégia szakcsoport oktatói esetében nem egyéni, hanem szakcsoporti szinten történik a szakdolgozati témákra való jelentkezés, ezáltal a konzulensválasztás is.

A Szakcsoport oktatói (Farkas Tamás, Kálmán Melitta, Mátó Ágnes Réka, Tarjányi Margit, Dr. Vilmányi Márton) által kiajánlott szakdolgozati témák, illetve a témajavaslatokra való jelentkezési felület itt találod.

Török Réka Szabina

  • Városmarketing, városmárka kialakítása
  • Magyarországi nagyvárosok imázsának növelése
  • Élménymarketing eszközök alkalmazása a turizmus ill. a városmarketing keretei között
  • Élménymarketing a kulturális turizmusban
  • Múzeumi élmény, múzeumok látogatottságának növelése marketing eszközökkel

Tóth Janka

  • Társadalmi vállalkozások működése, működésével kapcsolatos sajátosságok
  • Hibrid vállalkozások, kettős célrendszer
  • Társadalmi vállalkozások típusai, választott típus sajátosságai, hazai feltérképezése

Ujházi Tamás

  • A tökéletes C-vitamin nyomában: Fogyasztói preferenciák vizsgálata
  • Digitális egészség: Hogyan fogadják a betegek az új technológiákat?
  • A betegelégedettséget befolyásoló tényezők vizsgálata

Vas Bianka

  • Kultúrafogyasztási szokások
  • Streaming szolgáltatások iránti attitűd vizsgálat
  • Kultúrafogyasztási szokásokra ható tényezők vizsgálata
  • Filmmarketing alkalmazási formái és hatékonysága




Dr. Vida György

  • A regionális versenyképesség és sikeresség gazdasági, társadalmi,valamint földrajzi sajátosságainak vizsgálata
  • Examining the economic, social and geographical characteristics of regional competitiveness and success
  • Régió és településmarketing esettanulmányok
  • Az Airbnb gazdasági, társadalmi és térbeli hatásainak és konfliktusainak vizsgálata
  • Hazai és nemzetközi nyilvánosan működő részvénytársaságok, vállalkozások fejlődésének és térbeli beágyazottságának vizsgálata
  • Bármely, előzetesen egyeztetett, szabadon választott téma

Dr. Vilmányi Márton


Az Üzleti Hálózatok és Stratégia szakcsoport oktatói esetében nem egyéni, hanem szakcsoporti szinten történik a szakdolgozati témákra való jelentkezés, ezáltal a konzulensválasztás is.

A Szakcsoport oktatói (Farkas Tamás, Kálmán Melitta, Mátó Ágnes Réka, Tarjányi Margit, Dr. Vilmányi Márton) által kiajánlott szakdolgozati témák, illetve a témajavaslatokra való jelentkezési felület itt találod.

Vizi Noémi

  • Divatipar, digitalizáció megjelenése a divatiparban, divatipari termékek fogyasztása, fast fashion
  • Énmárka
  • Employer branding

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek