Karunkon az őszi félévben került meghirdetésre a Közösségi média marketing kurzus, amely célja a kereskedelem és marketing szakos hallgatók ismereteinek és tapasztalatainak bővítése különböző közösségi média platformokon.
Jelenleg 12 hallgatói csapat versenyez és készítenek tartalmakat egyetemhez kapcsolódó és fiatalok körében érdeklődésre számot adó témákban. Még néhány hétig üzemelnek a csatornák, érdemes figyelemmel kísérni a munkáikat.
A kurzus még a pandémia előtt jelent meg a képzés kurzuskínálatában, amely az oktatás egyfajta válasza volt azokra a változásokra, amelyeket az online marketing területén tapasztalhatunk a mindennapjaink során. A Facebook 2007-es megjelenésével jelentősen megváltoztak az online felhasználói szokások, a lakosság jelentős része pedig ma már napi szinten használja a közösségi média felületeket. Mivel tömegesen lehet elérni potenciális vásárlókat a közösségi média felületeken, valamint az elmúlt 5-10 évben a Facebook mellett számos másik közösségi média felület vált népszerűvé – mint például Instagram, YouTube vagy TikTok -, így a képzésnek is reagálnia kellett ezekre a változásokra.
A kurzusokat Sikó Beáta PhD hallgató és Huszár Sándor tanársegéd tartják két gyakorlati kurzuson keretében, ahol összesen 12 csapatba rendeződve mélyíthetik ismereteiket a kereskedelem és marketing szakos hallgatók. A kurzus sajátossága, hogy az első hónapban az elméleti tananyag elsajátítására helyezik a hangsúlyt az oktatók, míg a félév hátralévő részében kétheti váltásban szükséges a csapatoknak saját közösségi média projektjeik előrehaladásáról beszámolniuk, amivel a tervezést, tartalomgyártást, közös gondolkodást, tapasztalatcserét, illetve riportolást tudják gyakorolni.
A kurzus egyik fontos célkitűzése, hogy a hallgatók valós környezetben, a népszerűbb közösségi média platformokon hozzanak létre saját csatornákat, így gyakorolni tudják a tartalomkészítést – videós, szöveges és képi anyagokat – és közvetlenül kapnak visszajelzést a platformok felhasználóitól.
A hallgatói csapatok várhatóan december közepéig menedzselik a csatornákát, amik az alábbi linkeken keresztül megtekinthetők. A csatornák eddig közel 100.000 felhasználót értek el és 25.000 interakciót generáltak. Nemcsak a felhasználók, de a helyi sajtó figyelmét is felkeltették az egyetemi projektek, a Programok Szegeden csapatával a Délmagyar készített interjút, míg más csapatok különböző vállalkozásoktól kaptam megkeresést együttműködésre vonatkozóan.
Van olyan téma, érdekes számodra is? Megnéznéd, hogy a végzés előtt álló hallgatók milyen tartalmakat készítenek? Kedveld a tartalmakat, kövesd a csatornákat és inspirálódj bejegyzéseikből!
• Programok Szegeden (TikTok): https://www.tiktok.com/@programok_szegeden
• Eat’N Go (TikTok): https://www.tiktok.com/@eatngo_szeged
• Suncity Sports (TikTok): https://www.tiktok.com/@suncitysports0
• Suliradar (Instagram): https://www.instagram.com/suliradar/
• 62 Szeged (TikTok): https://www.tiktok.com/@62.szeged
• GTK Mindennapok (TikTok): https://www.tiktok.com/@sztegtk.mindennapok
• OnlyFacts (Instagram): https://www.instagram.com/onlyfacts_gtk/
• Hidden Szeged (Instagram): https://www.instagram.com/hidden.szeged/
• Travel24hour (Instagram): https://www.instagram.com/travel24hour/
• No Scroll Zone (Instagram): https://www.instagram.com/__noscrollzone__/
• GlowUpCo4 (TikTok): https://www.tiktok.com/@glowupco4
• Curio
(Instagram):
https://www.instagram.com/becur.io/