„Bezzeg a mi időnkben (generációk a társadalomban és a munkaerőpiacon)”
A „Bezzeg, a mi időnkben…” című szakkörön a tanulók betekintést nyerhetnek a generációs különbségekbe az ifjú titánoktól egészen a baby boomerekig. Megismerkedhetnek a különböző korosztályok világával, technológiai változások hatásaival, kultúrával, a média megjelenésekkel vagy éppen a generációk vicckultúrájával. Zenés csoportmunkákkal, esettanulmányokkal tesszük érdekesebbé a szakkört, amely során a középiskolai hallgatók betekintést nyerhetnek például a generációs sajátosságokba vagy a mémekről alkotott véleménykülönbségekbe.
A középiskolai hallgatóknak bemutatjuk, hogy jelenleg milyen társadalmi és gazdasági kihívásokkal kell megküzdeniük a fiataloknak, hogyan változott az elmúlt években a gyerekkor és a felnőttkor közötti időszak. Fontosnak tartjuk, hogy képet kapjanak a jelenlegi munkaerőpiaci ismeretekről, trendekről, amelyeket különböző tesztekkel, csoportmunkákkal mutatunk be, hogy a jövőben könnyebben eligazodjanak a pályaválasztás során.
„Turizmus puzzle: település- és turizmusmarketing, desztinációmenedzsment, fenntartható turizmus”
A szakkörön felfedezzük, hogyan fonódik össze a turizmus három fontos elemének világa. Elsőként a település- és turizmusmarketing látványos és gyakorlatias feladataiba invitálunk titeket, ahol kreatív látásmódotokat is kamatoztathatjátok. Megtanuljátok, miképp lehet egy települést vagy desztinációt eladhatóvá tenni mind a látogatók, mind az üzleti szereplők számára. A desztinációmenedzsment mélységeit is megismerhetitek, hogyan lehet irányítani egy turisztikai célállomás fejlődését és élményét, valamint a desztináció mint márka piaci pozicionálását. Érdekes példákon keresztül betekintést nyertek a desztinációk tervezésébe, fejlesztésébe és fenntartásába, miközben üzleti, kulturális és környezeti szempontokkal való egyensúlyt kerestek. Végül pedig elmerülhettek a fenntartható turizmus titkaiban. Megismerhetitek azokat az elveket, melyek segítenek a turisztikai tevékenységeket összehangolni a környezetvédelmi és társadalmi szempontokkal. Mindez együtt alkotja a turizmus puzzle-jét, ahol a részek összeállnak egy egységes és tartalmas ismeretté.
A szakkör 4 alkalma során a tanulók megismerik a beszédírás művészetét, a diatervezés fortélyait, a kommunikációs csatornák és jelek titkait és a történetmesélés trükkjeit. Itt nemcsak elméleti tudást szereznek majd, hanem ki is próbálhatják új készségeiket a különféle játékok során.
A szakkör segít megtalálni az önbizalmukat, fejleszteni az önismeretüket, hogy a feleleteik és a szóbeli érettségijük a lehető legjobban sikerüljön – ráadásul az egyetemi vizsgáikra is felkészültebben érkeznek.
2024. március 23. (szombat): 09:30-13:30, 14:00-18:00 (GO 6-os terem - Feketesas utca 28.)
„Marketing mágia”
Ezen a szakkörön a marketing és reklámozás műhelytitkaiba nyerhetsz betekintést és megtanulhatod, hogyan készíthetsz hatásos és emlékezetes reklámokat.
Itt nemcsak a reklámok mögötti marketingpszichológiát és a vizuális trükköket tanulmányozzuk, hanem konkrét példákat is elemzünk a magyar reklámtörténelemből, mint például a legendás „Kasszás Erzsi” kampány vagy a „De miért?” reklám.
A szemkamera és más modern marketingkutatási módszerek segítségével betekintést nyerünk a fogyasztók gondolkodásmódjába, megértjük, mi vonja magára a figyelmüket, és mi készteti őket a vásárlásra. A szakkörön interaktív környezetben tanulhatsz, ahol a kreativitás és a stratégiai gondolkodás ötvöződik.
Ha komolyan érdekel a reklámok és a marketing világa, és készen állsz arra, hogy mélyebbre áss a hirdetések mögötti titkokban, akkor itt a helyed velünk a „Márka Mágia” szakkörön!