A Gazdálkodástudományi PhD Program célja, hogy segítséget nyújtson a doktoranduszoknak fokozatot szerezni a gazdálkodás és szervezéstudományok tanulmányozásával. A program fő fókuszai a menedzsment, a szervezeti viselkedések valamint a fogyasztói magatartás kutatás és a viselkedés-gazdaságtan kérdésköreire irányulnak.
A Gazdálkodástudományi PhD Program a Közgazdaságtudományi Doktori Iskola specializációja. A kutatási tevékenység során a hallgatók az első szemeszterben választanak specializációt. A képzési program keretében a hallgatók az első évet követően tudnak specializációt választani. Az első év valamennyi specializáció esetében megegyezik.
Azoknak javasoljuk a programot, akik:
- a vállalatgazdaságtan egyes területeinek kutatójává szeretnének válni
- elmélyült ismeretekre szeretnének szert tenni a szervezetek működését illetően
- érdeklődnek a viselkedésgazdaságtani illetve a fogyasztói döntések feltárását célzó kvalitatív és kvantitatív kutatási módszertanik iránt
A Gazdaságtudományi Program tartalmaz:
- szervezetek viselkedését, működését, döntéshozatalát áttekintő ismereteket;
- szervezeti és fogyasztói döntéshozatal kvantitatív és kvalitatív vizsgálatát célzó módszertani ismereteket;
- viselkedés-gazdaságtani illetve fogyasztás-elméleti ismeretköröket;
- a termékek, szolgáltatások menedzselési megközelítéseit
A Gazdálkodástudományi PhD Program tartalma
- A képzésben résztvevő hallgatónak a négy év során kreditet kell teljesíteniük:
- • kurzusok teljesítése (min. 90 kreditpont)
- • kutatási tevékenység végzése (112 kreditpont)
- • tudományos közleményeket publikálása (min. 10 kredit a program során, legalább 60 pont a sikeres szakdolgozatvédésért).
- • Félévenként legalább 20, legfeljebb 45 kreditpont teljesítése szükséges.
- • A 4. félév végére az elméleti tárgyakból (beleértve az összes kötelező tantárgyat is) 90 kreditpontot kell teljesíteni.
- • A képzési program végére 240 kreditpontot kell teljesíteni.
|
|
Tárgy
|
Kredit
|
Félév
|
Elméleti tárgyak (90-102 kredit)
|
Közös kötelező tárgyak
(54 kredit)
|
Mikroökonómia
|
6
|
1. félév
|
Kutatásmódszertan alapjai
|
6
|
1. félév
|
Bevezetés a kvantitatív kutatásba
|
6
|
1. félév
|
Tudománykommunikáció
|
6
|
1. félév
|
A közgazdaságtudomány filozófiája
|
6
|
2. félév
|
Makroökonómia
|
6
|
2. félév
|
Többváltozós statisztika
|
6
|
2. félév
|
Bevezetés a kvalitatív kutatásba
|
6
|
2. félév
|
Publikációs szeminárium
|
6
|
3. félév
|
|
Szolgálatatásmenedzsment
|
6
|
1. félév
|
Program specifikus tárgyak (30 kredit)
|
Viselkedés-gazdaságtan
|
6
|
3. félév
|
Fogyasztáselmélet
|
6
|
3. félév
|
Kvantitatív döntési módszerek
|
6
|
4. félév
|
Menedzsment
|
6
|
4. félév
|
Választható tárgyak *
(6-18 kredit)
|
Mathematical Practicality
|
3
|
6-18 kredit az 1-4. félévben
|
Common policies
|
3
|
Tudománymenedzsment I.
|
3
|
Competitiveness in the EU
|
3
|
Gazdaságszociológia
|
3
|
Science with Societal Impact
|
3
|
Marketingkutatás
|
3
|
Térségek Gazdaság- és vállalkozásfejlesztése
|
3
|
Regionális és városgazdaságtan
|
3
|
Új intézményi közgazdaságtan
|
3
|
Modern monetary theory and praxis
|
3
|
Advanced Qualitative Research
|
3
|
Individual Egyéni kutatómunka (112 kredit)
|
Kutatói fórum
|
Kutatói forumon való előadás
|
72
|
Minden szemeszterben kötelező
|
Kutató-műhely
|
Gazdálkodástudományi kutatóműhely munkában való részvétel
|
40
|
5. és 8. szemeszter között kötelező
|
Publikáció (10-60 kredit)
|
A 8. szemeszter végéig minimum 10 kredit, a nyilvános védésig minimum 60 kredit
|
Oktatás (0-32 kredit)
|
Választható, minden szemeszterben
|
Minden félév során legalább 20, legfeljebb 45 kreditpontot kell teljesíteni. A 4. félév végére az elméleti tantárgyakból (beleértve az összes kötelező tantárgyat) 90 kreditpontot kell teljesíteni. A képzési program végére 240 kreditpontot kell teljesíteni.
Kollégák
Az Gazdálkodástudományi Doktori Program program-specifikus kurzusait, valamint a kapcsolódó kutatási témák felügyeletét és koordinálását elsősorban a Gazdaságtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézetének munkatársai és meghívott előadóink végzik.
|
Vilmányi Márton, egyetemi docens
Kutatási fókuszom a kapcsolatmarketing, kapcsolatmenedzsment területeire irányul, különös tekintettel a kapcsolati teljesítmény, a kapcsolati képesség, és a technológiai változás kérdéseire. Elsősorban kvalitatív kutatási módszerekkel vizsgálom a vállalatok más szervezetekkel interakcióban formálódó működési területeinek változási mechanizmusait.
Kulcsszavak: Interakció, erőforrás interakció, kapcsolati teljesítmény, kapcsolati képesség
Kurzusok:
menedzsment
|
|
Hámori Balázs, egyetemi tanár
Kutatási fókuszterületem az Új Intézményi Közgazdaságtan: szabályozások, normák, gazdasági rendszerek; Viselkedés-gazdaságtan: gazdasági és üzleti szereplők viselkedési mintázatai; Tudás/információs gazdaságtan: az egyén mint gazdasági szereplő; Összehasonlító közgazdaságtan: rendszerek és intézmények
Kulcsszavak: szabályozás, norma, racionalitás, érzelmek, tudás, információ, innováció, gazdasági rendszerek
Kurzusok:
Új intézményi közgazdaságtan,
Viselkedés-gazdaságtan
|
|
Hetesi Erzsébet, professzor
Kutatási területeim a marketinghez kapcsolódóan több témát érintenek, de a fókuszban az elégedettség, a lojalitás és a felelős marketing kérdései állnak. Ezen belül érdeklődésem a felsőoktatási marketing, a hallgatói elégedettség dimenzióinak vizsgálata, a fogyasztás gazdaságszociológiai megközelítései, a digitalizáció és a társadalmi felelősség kérdéseire irányul, így e területeken igyekszem elsősorban primer kutatásokat végezni.
Kulcsszavak: elégedettség, lojalitás, felsőoktatás, fogyasztásszociológia, digitalizáció, etikus marketing
Kurzusok:
Bevezetés a kvalitatív kutatásokba
Szolgáltatásmenedzsment
Marketingkutatás
Gazdaságszociológia
|
|
Kéri Anita, adjunktus
Kutatási tématerületem a felsőoktatás nemzetköziesedése, hiszen kutatásaim többsége nemzetközi hallgatói motivációk, elvárások, elégedettség és lojalitás témakörben készült. Tágabb kontextusban a nemzetközi hallgatói mobilitással is foglalkozom, mely mikro szinten kiegészül a hallgatói szolgáltatásokkal, szolgáltatásminőséggel és hallgatói közösségek témaköreivel. Ezen felül az oktatási és tanulási módszertanokat is kíváncsian vetem vizsgálat alá.
Kulcsszavak: nemzetköziesedés, felsőoktatás, szolgáltatásminőség, nemzetközi hallgatók
Kurzusok:
Szolgáltatásmenedzsment
|
|
Prónay Szabolcs, egyetemi docens
Kutatásaim a fogyasztói magatartásra, különösen a fogyasztók döntéshozatali mechanizmusaira, a márkákhoz való viszonyukra és az innovációkkal (különösen az autonóm járművekkel) kapcsolatos attitűdjükre koncentrálódnak.
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, innováció adaptáció, márkahűség, márkaválasztás.
Kurzusok:
Fogyasztáselmélet
|
|
Kovács Péter, egyetemi docens
Kutatási területeim a többváltozós statisztikai elemzési módszertan fejlesztése és alkalmazása , a pénzügyi tudatosság vizsgálata és fejlesztése, a statisztikai jártasság és statisztikai oktatásmódszertan fejlesztése.
Kulcsszavak: többváltozós statisztika, PLS-SEM, statisztikai jártasság, pénzügyi tudatosság
Kurzusok:
Bevezetés a kvantitatív kutatásba
Többváltozós statisztika
Kvantitatív döntési módszerek
|