Intézményi fordulók

A hazai felsőoktatásban a tehetséggondozás legfontosabb, legjelentősebb formája a tudományos diákköri tevékenység. Mára már az ország csaknem minden felsőoktatási intézményében folyik tudományos diákköri munka. Arra, hogy valóban tehetséges, kiváló képességű szakemberek kerülnek ki ezekből a tudományos diákkörökből, igen meggyőző bizonyíték, ha az MTA rendes- és levelező tagjainak bemutatkozást megnézzük, hiszen szinte mindenki diákkörben kezdte tudományos pályafutását.

A tudományos diákkörökben tevékenykedő tehetségekkel való foglalkozás az Oktatási és Kulturális Minisztérium számára is kiemelten fontos feladat. Ezenkívül a diákok tudományos munkáját egyre szélesedő támogatói kör segíti: különböző szakalapítványok, minisztériumok, közéleti személyiségek, illetve cégek, vállalkozások.

A legkiválóbb hallgatók bevonása a kutatómunkába hallgatói és intézményi érdek egyaránt. Miközben a fiatalok megismerkednek a kutatómunka alapelemeivel, új tudományos eredményeket teremtenek, átélik a felfedezés örömét.

A diákköri munka folyamatos, már sokszor az alsóbb évesek is érdeklődést mutatnak iránta, de igazán aktív részeseivé másod, harmad évtől válnak. A kari diákköri munka szervesen kapcsolódik az Országos Tudományos Diákköri Konferenciához, melyen önálló kutatás eredményeként elkészített dolgozattal indulhatnak a hallgatók. Az országos konferenciára csak akkor lehet nevezni, ha a tanszéki TDK kifejezetten javasolja az adott dolgozat részvételét, és annak helyi megmérettetéséről jegyzőkönyvet állít ki. Az OTDK-ra való nevezési procedúra kari szintű feladatait és összehangolását a kari TDK felelős végzi.

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Hetesi Erzsébet

Egy Tolna megyei pici faluban, Majoson születtem, de Baranyában, Mágocson nőttem fel, ott jártam általános iskolába, majd miután megnyertem egy megyei matematika versenyt, középiskolás koromban Pécsre kerültem matematika-fizika tagozatra.

Események

Rendezvénynaptár *