Értékelési szempontok

ISLP Statisztikai PoszterversenyISI Logó IASE Logó

  1. A mondanivaló, üzenet érthetősége
    1. Érthető-e a poszter kiegészítő információk nélkül is?
    2. Világosak-e a célok, a kutatási kérdések és a hipotézisek?
    3. Világosak-e az eredmények és következtetések?
    4. Érthetően és logikusan kidolgozott-e a poszter?
  2. Adatgyűjtés
    1. A gyűjtött adatok megfelelőek-e a kutatási kérdés megválaszolásához?
    2. Az adatgyűjtés módszerei egyértelműen meg lettek jelölve (pl. papír-alapú vagy online kérdőíves adatelvétel történt-e, a szekunder források -cikkek, adatbázisok- megfelelően vannak-e hivatkozva)?
    3. Az adatok minősége figyelembe lett-e véve? (például: a mérések pontossága, mintaméret, adatforrások megbízhatósága)
    4. Az adatok forrása fel van-e tüntetve a poszteren?
  3. Elemzés és következtetések
    1. Az adatokat a kutatási kérdéseknek és a hipotéziseknek megfelelően elemezték?
    2. Az elemzés megfelel-e a gyűjtött adat típusának?
    3. Milyen mértékben válaszolták meg a vizsgált kérdést, problémát?
    4. Vannak-e következtetések és ezeket alátámasztják-e az adatok?
    5. Vannak-e korlátok vagy javaslatok jövőbeli kutatásokra vonatkozóan?
  4. Grafikonok és táblázatok
    1. Alkalmasak-e a táblázatok/grafikonok/statisztikák az adatok megjelenítésére és összefoglalására?
    2. Van-e elegendő, különböző nézőpontból elkészített grafikon/táblázat?
    3. Minden grafikon/táblázat hozzáad valamit a plakát tartalmához?
    4. A grafikonok/táblázatok címe, magyarázata megfelelő-e?
  5. Megjelenés
    1. Olvasható-e a plakát 2 méteres (7 láb) távolságból?
    2. Megfelelő arányban vannak-e a grafikonok és a szöveg?
    3. Ízléses-e a plakát?
  6. Kreativitás/Fontosság
    1. Eredeti-e, kreatív-e a kutatási kérdés?
    2. Érdekes kérdést próbál-e megválaszolni a vizsgálat?
    3. A poszter dizájnja kreatív és eredeti?
    4. Figyelemfelkeltő-e a poszter?

Értékelési szempontok (angol nyelven): https://iase-web.org/islp/Poster_Competition_2018-2019.php?p=Judging_criteria