A beérkezett anyagokat a szakmai zsűri az alábbi szempontok alapján pontozza:
Általános szempontok:
- A beérkezett anyag megfelel-e formailag (terjedelmileg min. 3, max. 5 oldal, átlátható, érthető anyag).
- Az anyagban nincsenek törvényt sértő, vagy tisztességtelen megoldások, javaslatok.
- Az anyag a szerzők saját ötlete, másolástól, plágiumtól mentes.
Az általános szempontoknak való meg nem felelés automatikus kizárást jelent.
Marketing értékelési szempontok (0-5 pont szempontonként):
- Kreativitás: Az ötlet kreatív, újszerű, érdekes legyen.
- Értékesíthetőség: Az ötlet valós igényeket elégítsen ki, eladható legyen ebben a formában.
- Versenyelőny: Az ötlet jobb legyen, mint a már piacon lévő, világosan kiderüljön, hogy mennyivel jobb a versenytársaknál és egyéb helyettesítő megoldásoknál.
Pénzügyi értékelési szempontok (0-5 pont szempontonként):
- Erőforrásigény: minél alacsonyabb erőforrásigény mellett elérni a célt, azaz minél kevesebb induló befektetéssel szerezni meg az egymillió forintot.
- Kockázati szempont: az eredmény realizálása lehetőleg minél alacsonyabb kockázat mellett történjék.
- Időtáv: a megvalósítás időhorizontja minél rövidebb legyen.
A verseny megvalósulását a TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0035 azonosító számú, „Tudományos eredmények elismerése és disszeminációja a Szegedi Tudományegyetemen" projekt tette lehetővé.