Megtanulod a reklámszakma rejtelmeit és azt is, hogy a vásárlók miért gondolkoznak ugyanarról a termékről másképp. Míg egyeseket a legmodernebb és leginnovatívabb termékek hoznak lázba, addig mások a természetességet és egészséges életmódot részesítik előnyben. Egy biztos: napjaink fogyasztói jelentősen különböznek egymástól és olyan trendeket követnek, amelyekhez alkalmazkodniuk kell a jövő marketingeseinek! Csak rajtad múlik, hogy egy folyamatosan fejlődő és kihívásokkal teli terület részese szeretnél-e lenni!
Ezen a szakon megismerheted, hogy mikor fontos az ár a fogyasztó számára és mely esetekben kevésbé. Jól kommunikálsz, viszont szeretnéd tovább fejleszteni magadat? Akkor ezt kommunikációs tréningjeink során megteheted. Kevésbé a márkák, sokkal inkább a hűségkártyák és kuponok alapján vásárolsz? Vagy esetleg a Facebookon és Instagramon keresztül tetszik meg egy-egy termék? Akkor tudd meg, hogyan is működik az online marketing!
A marketing területén tapasztalható dinamikusan változó környezet megköveteli, hogy a munkaerőpiacra megfelelően képzett, gazdasági és mély marketing ismeretekkel rendelkező szakember lépjen. Ha szeretnél Te lenni ez a szakember, akkor a Gazdaságtudományi Karon megfelelő színteret tudunk számodra biztosítani.
A képzés során a kereskedelmi és marketing szaktudás mellett olyan gazdasági és üzleti ismereteket sajátíthatsz el, amelynek köszönhetően alkalmas leszel a különböző termékek és szolgáltatások keresletvezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására.
Mit tartalmaz a képzés?
5+1 érv a képzés mellett
Ez a szakma „örökké” izgalmas marad! Egy folyamatosan fejlődő iparág, ami minden piaci környezetben tartogat meglepetéseket.
Valami újat valósíthatsz meg…
Megtanulsz jól kommunikálni és előadni.
Az egyik legdinamikusabban fejlődő területen képezheted magad.
Jobban megismered magad fogyasztóként.
Szakmai kirándulásokon vehetsz részt, ahol vállalatok működésébe nyerhetsz betekintést.
Szakmailag elismert oktatók várnak Benneteket!
Dr. Prónay Szabolcs
Marketing
Huszár Sándor
Közösségi média marketing, Corporate design és arculattervezés
Dr. Kéri Anita
Piackutatás, Nonbusiness marketing
Dr. Révész Balázs
Marketingkommunikáció
Dr. Kisznyér Péter
Áruforgalmi ismeretek, Kereskedelmi ismeretek
Dr. Megyeri Eszter
Logisztika
Dr. Kovács Péter
Statisztika
Béla-Csovcsics Andrea
Non-business marketing
Honti Tamás
Fogyasztói magatartás
Főbb ismeretek, amiket nálunk elsajátíthatsz
Fogyasztói magatartás A hétköznapi dolgok mögé láthatsz és megismerheted, hogy a fogyasztók miként döntenek különböző helyzetekben.
Kreatív gondolkodásmód Megtanulhatod kreatív módon megközelíteni a különböző vállalati problémákat, melyek érintik a marketing területét.
Gyakorlati ismeretek Weboldalt készíthetsz, blogbejegyzéseket írhatsz, márkát tervezhetsz, dizájn elemeket és közösségi média posztokat alkothatsz.
Közösségi média marketing Aktív szervezője és irányítója lehetsz a közösségi médiának és lehet a Te márkád lehet az, amelyről mindenki pozitívan beszél
Milyen munkakörben tudsz elhelyezkedni a diploma után?
Multinacionális nagyvállalatoknál
Reklámügynökségeknél
(Online) marketing ügynökségeknél
Kis-és középvállalkozásoknál
Kereskedelmi területen
Milyen munkakörben tudok elhelyezkedni a diploma után?
Közgazdász kereskedelem és marketing alapképzési szakon
(A szakképzettség angol nyelvű megjelölése: Economist in Commerce and Marketing)
Képzés célja
A képzés célja kereskedelmi és marketing szaktudással és készségekkel, gazdasági és üzleti ismeretekkel rendelkező gazdasági szakemberek képzése, akik alkalmasak a különböző termékek és szolgáltatások keresletvezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására. Felkészültek tanulmányaik mesterképzésben történő folytatására.
Képzési idő
A képzés ideje 3,5 év (7 félév).
Nyelvi követelmények
Az alábbi követelményeket az SZTE GTK Kari Tanácsa a 2023. február 23-i ülésén tárgyalta és fogadta el. A követelmények az elfogadás napjától érvényesek minden, az SZTE GTK-n hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgató számára. Az itt felsorolt nyelvi követelmények alól kizárólag azok a hallgatók mentesülnek, akik az abszolutóriumukat legkésőbb a 2023/2024 tanév I. félévében szerzik meg, valamint azok, akik az Nftv. 49.§ (8) bekezdése alapján a megfelelő igazolással rendelkező, fogyatékossággal élő hallgatók.
Alapkövetelmény: B2 Idegennyelvi modulból 4 kredit teljesítése ÉS belső szóbeli vizsga (kritériumvizsga, 0 kredit, a 3. félévtől letehető, az abszolutórium kiadásának feltétele) bizottság tagjai: IKI, céges képviselők, kari kollégák
Amivel az alapkövetelmény helyettesíthető / kiváltható (A hallgatónak kreditátviteli kérelmet kell beadnia az alapkövetelmény elfogadására.):
1) angol nyelvből B2 C (komplex) típusú akkreditált vagy honosított általános nyelvvizsga (vagy ennek megfelelő emelt szintű érettségi) + 2 tárgy teljesítése angolul (a képzésen meghirdetett angol nyelvű tárgyak vagy a felkínált BAM + TAC tárgyak közül; vagy két féléven át a heti 4 órás szaknyelvi kurzus teljesítése)
2) B2 C (komplex) típusú akkreditált vagy honosított nyelvvizsga + Erasmuson 2 db szakmai tárgy teljesítése a nyelvvizsga nyelvével megegyező nyelven
3) C1 szintű C (komplex) típusú akkreditált vagy honosított általános nyelvvizsga
4) legalább B2 szintű C (komplex) típusú akkreditált vagy honosított gazdasági nyelvvizsga
A nyelvi követelményekről további információ a Tanulmányi Iroda munkatársaitól kérhető.
A záróvizsgára bocsátás feltétele
Az abszolutórium (végbizonyítvány) kiadásához 210 kreditet kell összegyűjteni, ezen belül a kurzusok kreditértéke 185 és további 25 kredit a szakmai gyakorlat teljesítése.
A diploma kiadásának feltétele
Sikeres záróvizsga teljesítése.
A jelentkezés módja
Jelentkezni elektronikus úton lehet február 15-ig. A jelentkezéssel kapcsolatos tudnivalókról a www.felvi.hu oldalon, illetve a Felsőoktatási Felvételi Tájékoztató című kiadványból tájékozódhat.
Fizetendő díjak
A költségtérítés összege/félév, az első tanévben (önköltséges): 320.000,- Ft
A további tanévekben a költségtérítés összege legfeljebb az előző tanévben megállapított költségtérítésnek a Központi Statisztikai Hivatal által előző évre vonatkozóan közzétett fogyasztói árindexszel növelt összege lehet.